Als je bij 80 db al gehoorschade kan krijgen, waarkom kunnen de meeste mp3 spelers dan zelfs nog harder dan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de gebruikers dat willen. Het moet harder dan hard, als je jong bent hoef je je geen zorgen te maken over hard geluid... dan kan je gehoor nog geen schade oplopen...

Toegevoegd na 33 seconden:
Even voor de duidelijkheid..... het laatste gedeelte is ironisch ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gehoorschade is afhankelijk van twee factoren:
geluidssterkte en de duur van het geluid.
Het is dus niet zo erg om een enkel nummer van drie minuten op 90 dB af te spelen.
Er zit natuurlijk niet voor niets een volumeknop op een weergever en zodra je alles ter wereld foolproof hebt gemaakt gaan mensen toch weer iets verzinnen wat toch gevaarlijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, waarom kun je bij de supermarkt sigaretten kopen als je eraan dood kunt gaan? Het heeft met een eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid te maken.

Sommige mensen vinden het prettig om op hoog volume naar muziek te luisteren, zoals sommigen het roken ook lekker vinden.

Een fabrikant levert waar behoefte aan is. Een overheid reguleert niet alles. Zelf kunnen kiezen is ook een groot goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom worden er autoś verkochtb die veel harder kunnen rijden dan de maximum snelheid?
Waarom wordt jenever in 0,75 liter flessen verkocht?
Er is ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid en zelf maat houden.