Wat is nu de echte betekenis van het getal 666?

Gisteren filmpje gekeken en toen zei zo'n gelovig figuur dat niet 666, maar het spiegelbeeld 999 belangrijk was.

Dus wat is nu de betekenis van 666?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.5K

Het beste antwoord

PS het is een vertaalfout van de bijbel dat 666 het nummer van de duivel zou zijn. In feite is het 616. Ik heb een theorie gehoord dat dit in de leer van de kabbala de naam van Nero Cesar uitbeeld. In de tijd dat de bijbel werd geschreven heeft hij veel joden vermoorden. Een van de grootste anti-semieten die ooit geleefd had. Ook heb ik gehoord dat het volgens dezelfde kabbala leer het de naam van Adolf Hitler wordt bedoeld. Al vind ik Nero logischer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die theorie van Adolf Hitler had ik ook al eens gehoord...

Andere antwoorden (6)

Het is het omgekeerde, niet het spiegelbeeld. Maar bij de openbaring van Johannes was dit het getal van het beest (op de gelovige kant)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk de volgende keer a.u.b. even iets verder. Op de link word naar meerdere mogelijke antwoorden verwezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, er zijn tientallen antwoorden, maar dit was in mijn ogen het beste antwoord :)
Kijk naar deze link en je zult het zien/horen/ervaren wat de betekenis is...

(But you knew it, don´t fool me, baby)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je link heeft geen eens een verstaanbare tekst...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I am, i was, i am to come... De tekst is heel goed verstaanbaar, maar je hebt veel meer nodig dan een half woord, dat maakt jou dus niet tot een goed verstaander... waarvan akte... 666
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha
666 is een getal dat tegenwoordig wordt geassosieerd met satanisme, duivels, onheil en al dat soort zaken.
het is meer voortgekomen uit bijgeloof en mythen
Omdat het ook zo vaak wordt gelinkt aan religie zorgt er ook voor dat het getal meer betekenis heeft gekregen

Ik zeg weleens dat 999 het getal van de duivel is, 666 het getal van het beest op aard en 333 het getal van een halve gare. Maar wat er precies van waar is, geen idee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen die zichzelf een god noemt wordt gezien als een halve gare of beland in een gesticht
Apostel Johannes geeft in ca. 95 na Christus in "Openbaringen" door wat Jezus hem over de toekomst verteld heeft.
Christenen werden in die tijd intensief vervolgd door de Romeinen, en Johannes probeerde ze hoop op betere tijden te geven. Hij deed dit door te schrijven over de aanvallen van kwade machten op God en de christenen, rampen die het naderende einde aankondigden, en de nieuwe tijd die na de ondergang van de kwade machten aan zou breken.
In Openbaring 13, regel 18 staat "Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig"

En aangezien het in die tijd gebruikelijk schijnt te zijn geweest om namen in getallen uit te drukken, vind ik het aannemelijk dat het om Nero ging, die was keizer van Rome van 13 oktober 54 tot 9 juni 68, waarmee Johannes aangeeft dat Jezus de komst van Nero al had aangekondigd. Nero was de eerste die christenen systematisch vervolgden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus Johannes is ouder dan 100 jaar geworden in een tijd dat de gemiddelde leeftijd op 35 lag?
number of the beast van metallica !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
666 eerste 6 boek 1 van de bijbel creatie van de mens.6de dag schept god de mens
Tweede 6 midden van de bijbel boek 33 voorspelling einde. Laatste 6 boek 66 openbaringen uitvoering einde. Het kwaad in de wereld is de illuminati. Deze willen joden christenen en moslims tegenoverelkaar zetten. Deze zijn het die deze getallen gebruiken. Alle oorlogen gebeuren op 33ste breedtegraad dat is de middelste 6 boek 33 van de bijbel. Moord kennedy 33ste breedtegraad. Kim yung un 33 jaar. Jezus 33 jaar. Alle wereldleiders zijn van de illuminatie. De moordaanslagen op de 2 russen vader en dochter dochter 33 jaar vader 66 jaar. Als je wil weten wie het kwaad is dan kom je er alleen achter als je 666 hebt berekent
Moorden 1966 op de beetles. Alle acteurs die dood gaan aan drugs zijn vermoord withney housten en dochter prince enz enz
666 is de illuminati. Deze zijn het die spreken als de messias maar zijn het niet
Alle wereldleiders !!!!! Allemaal!!! Werken samen sancties hebben ze zelf gecreeerd. Zodat de rijken en de armen hun geld kwijt raken. Dit geld waar blijft dat. Bitcoins worden niks waard al het geld wordt van ons gejat. Leuke zoekopdracht illuminati cards in google en zie dat alle aanslagen al bekend waren. Omdat ze die al eerder hadden gepland
Ze ruimden prinses diana uit de weg en grace kelly van monaco. Mensen waar jij het niet van verwacht koningen koningshuizen zijn de leiders. Wolven in schaapskleding. Chemtrails van vliegtuigen. Verdiep je erin zitten vol virussen en kankers. Dagelijks over onze steden. Betlehem 31 graden en 35 graden
Samen 66 graden. Smelten ijskappen 66 graden . Allemaal gecreerd. De overheden zijn het kwaad van alle landen. Ze werken samen en laten je in de illusie leven dat ze vijanden zijn. Ik kan niet meer zeggen genoeg verteld elk onderwerp kan je googlen. Die ik hier heb aangekaard. 666 is illuminati.