Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In hoeverre verhoogt een vraag naar een subjectieve mening de objectieve kennis over een bepaald onderwerp?

Denk bijvoorbeeld aan de onderzoeken in verband met seksualiteit van Kinsey en Shere Hite.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Veel van de vragen die hier gesteld worden zijn opinievragen. En een mening is altijd subjectief. Je kan daar wel een objectieve conclusie uit trekken. Namelijk dat de meeste mensen een bepaalde mening zijn toegedaan (of niet). Dat is volgens mij objectieve kennis. Er zijn maar heel weinig objectieve vragen, in de trant van "Hoe hoog is het Empire State Building". Het antwoord op dat soort vragen kan je zo op internet vinden; daar heb je GV niet echt voor nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wat ik bedoel.Ik stel gisteravond een vraag: als je een gedicht zou moeten schrijven als je dood gaat over wat je hier het mooiste vond, wat zou er dan moeten instaan?
Oeps, vraag verwijderd natuurlijk.Terwijl die vraag de objectieve kennis zou kunnen verhogen over wat mensen nu werkelijk belangrijk vinden.Bij uitbreiding zou je de vraag kunnen stellen in verschillende culturen, leeftijdsgroepen, bij mannen en vrouwen en zien wat de verschillen en overeenkomsten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Luna, herkenbaar. Ik stelde laatste de vraag: wat is de lekkerste geur? Geur is uiteraard een heel subjectieve ervaring. Daar kreeg ik allemaal leuke en interessante antwoorden op. Naar mijn idee zou je daar best nuttige - objectieve - informatie uit kunnen halen, zoals: is er een verband tussen geslacht, leeftijd, leefomstandigheden etc. en een voorkeur voor bepaalde geuren? Maar helaas, vraag werd na een half uur verwijderd.

Andere antwoorden (3)

Als een grote meerderheid van de mensen aangeeft dat klaarkomen lekker is (subjectief), dan valt daaraan de volgende objectieve conclusie te verbinden: het orgasme geeft in het algemeen een gevoel van euforie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zoverre,dat je er achter komt, dat je van die subjectieve mening niets wijzer bent geworden. Dat komt omdat de ene persoon met veel overtuiging mening A verkondigt, terwijl de 2e met evenveel overtuiging mening B verkondigt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan je soms meer inzicht geven en interessant zijn om te horen wat andere mensen denken/ vinden. Een ander ziet iets misschien net even anders of vanuit een andere hoek dan jij. Ik zeg nuttig. Maar dat is mij mening he;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding