Waarom lijkt een horrorfilm die je vlak voor het slapen kijkt enger dan een horrorfilm die je bijvoorbeeld 's ochtends kijkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

1. De meeste horrorverhalen spelen zich s'nachts af.
2. Het verhaal zit nog vers in je hoofd, dus denk je er nog aan terwijl je gaat slapen.
3. S'ochtends zijn je hersenen alerter dan s'avonds. Hierdoor ervaar je de film intenser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat vele mensen niet van donker houden omdat er meestal onverwachtse dingen in donker gebeuren waar je in het licht minder vang voor bent omdat je dat overdag kan verwachten bijvoorbeeld je zit thuis en je hond loopt voorbij als het licht is schik je niet zo snel maar in donker verwacht je dat hij slaapt en niet voorbij komt lopen..
en in donker lijkt altijd alles enger omdat het meestal dan ook rustig is om je heen whoehahahahoehoee have fun met kijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk puur het feit dat 9 van de 10 horrorfilms donker gefilmd worden, of in de regen. En als je zelf in het donker zit dat je dit dan ook wat echter beleefd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
S,morgens ben je fris,en geniet je volop van het daglicht.
S,avonds als het donker is ,dan heb je er al een dag opzitten.
Tevens hoor je s,avonds minder geluid dan overdag ,het is stiller,en ieder geluid dat gemaakt wordt dat valt direct op.
Vandaar dat de film ook enger lijkt s,avonds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
s'Avonds over straat lopen is ook veel enger dan overdag.
Het komt deels door het feit dat je je veel meer alleen voelt. Iedereen slaapt of zit binnen. In het donker, binnen en buiten is ook weinig te zien, en je wordt veel sneller nerveus als je niet goed ziet wat er is/gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je 's avonds nog heel de nacht te gaan hebt. Het wordt steeds stiller, donkerder. Buiten gebeurt niet meer zo veel. En er staat je nog een aantal uur donker te wachten.

's Morgens komt de wereld weer op gang; de buurman start zijn auto om naar z'n werk te gaan, vuilcontainers worden naar de straat gereden, het zonnetje komt op, vogeltjes fluiten, noem maar op. De wereld om je heen leeft en is aanwezig. Dat is 's avonds en 's nachts wel anders. Het is dan veel makkelijker voor te stellen dat je eenzaam en kwetsbaar bent; een ideaal gevoel als je lekker wilt griezelen...