Wanneer ik onverwacht op de klok kijk staat hij vaak op 19.19, 20.20 etc. Dit gebeurt echt heel vaak. Heeft dat een betekenis?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je ergens op gericht bent zie je het vaker, je innerlijke klok laat je dan op het juiste moment naar de klok kijken. Mensen die met zwangerschap bezig zijn zien ineens overal baby's en mensen die paddenstoelen interessant vinden spotten zelfs de best verstopte paddenstoelen. Waar je mee bezig bent trek je als het ware aan, je hebt er een linkje mee. Verder betekend het volgens mij niets.

De klok wil jou zeggen dat je niet zo geobsedeerd met de tijd moet omgaan. Elke keer weer laat de klok je dezelfde tijd zien.. maar jij blijft maar kijken.. zoeken.. naar een diepere betekenis van dit al.. maar tijd is tijd, slechts 12 getallen elke keer hetzelfde!

Naast alle andere antwoorden, die aangeven dat je mogelijk veel vaker op de klok kijkt dan je denkt, alleen die keren onthoudend dat de klok op een bepaalde getalstruktuur staat is er ook nog een andere mogelijkheid/verklaring mogelijk. Je hebt mensen, die een zeer sterk tijdgevoel hebben, ik ben daar zelf een van. Als ik op een bepaald moment wakker wil worden, word ik op de minuut nauwkeurig wakker, wil ik ergens op een bepaalde tijd zijn, dan kun je daar op klokken. Op de reis zelf let ik niet op de tijd en rijd er dus ook niet op om maar op tijd te zijn. Daar doe ik NIETS voor, dat gaat automatisch. Niks obsessie, hooguit opvallend. Mogelijk heb je een bepaald tijdgevoel en dat is bij jou dan als de uren en minuten dezelfde waarde aangeven. Het kan zijn dat de verklaring van de anderen klopt maar ik wil je geen obsessie aanpraten als die er niet is. Mensen die zo een tijdgevoel hebben zijn ook vaak niet geobsedeerd. De vrouwelijke officier die in JAG speelt heeft dat ook (in de film) en dat is reuze handig. Het is dus een vaker voorkomend fenomeen en niets om je zorgen over te maken. Met toeval hoeft het dus niets van doen te hebben.

Aan de andere kant zijn er legio boeken die handelen over getallensymboliek. Of je daarin gelooft, is aan jou. Je zou eens een boek bij de bieb kunnen lenen, en kijken of de tekst die staat bij dat getal je aanspreekt? Bewust naar de klok kijken gebeurt minder vaak dan we denken: vraag maar eens aan iemand die net op de klok heeft gekeken, hoe laat het is. Die persoon zal 9 van de 10 keer opnieuw naar de klok kijken, omdat hij/zij het niet in zijn/haar hoofd heeft opgeslagen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100