Is eigenwijs zijn aan te leren of is het aangeboren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/129342-karakter-en-karaktereigenschappen.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.oeiikgroei.nl/newborn/aangeboren-aangeleerd/

Het beste antwoord

Eigenwijs zijn is een onderdeel van je karakter en is voor het grootste deel genetisch bepaald, dus aangeboren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit geloof ik geen seconde. In het Westen is men bijvoorbeeld veel eigenwijzer dan in het Oosten. Dat is niet genetisch maar cultureel bepaald. Gelovigen zijn vaak erg volgzaam; ook weer een met name culturele kwestie. Veel van mijn door linkse ouders opgevoede leeftijdgenoten zijn opgevoed tot eigenwijsheid -- die ouders hadden zelf heel erg berustende ouders. Ook weer sociocultureel en temporeel bepaald.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Creatief zijn, muzikaal, ondernemend, driftig of juist heel kalm, eigengereid, ongeduldig, onzeker voelen, snel van slag zijn, gewelddadig zijn enz, zijn allemaal eigenschappen die meer of minder al in onze genen zitten. Daarnaast zijn omgevingsfactoren van belang wat we er verder mee doen en hoe we het ontwikkelen..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dus je stelling dat eigenwijs zijn "voor het grootste deel genetisch bepaald, dus aangeboren" is, is nergens op gebaseerd en klinkklare onzin.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
heb er 20 jaar onderzoek naar gedaan en gekeken naar het karakter van de kinderen en hun ouders. Bijna altijd lijkt de dochter sprekend op de moeder wat betreft karakter en bijna altijd lijkt de zoon op zijn vader. Als jij dat onzin noemt, moet je eens wat verder kijken. Laatste reactie van mij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is geen bewijs, dat het genetisch bepaald is . Eerder dat het een cultureel bepaalde eigenschappen zijn!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben persoonlijk van mening dat de eigenschap 'eigenwijs zijn' genetisch geïnstalleerd is maar wel wordt beïnvloed door je ontwikkeling en de culturele activiteiten in je omgeving.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
mightygarhem dat is nu precies wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet alles wat aangeboren is, is genetisch bepaald. Voor genetische overdracht van eigenschappen als intelligentie of karakter zijn geen bewijzen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel