Bestaat er zoiets als een verlangen naar triestheid?

Waarin je zelf de triestheid in de wereld, in je eigen leven en dat van anderen als het ware opzoekt. Wellicht zelfs in zo'n grote mate dat er een soort 'verslaving' ontstaat.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Amadea
7 jaar geleden
Nee. Dat kan alleen samenhangen met depressiviteit. Iemand die goed in z'n vel zit verlangt echt niet naar triestheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daarmee @Amadea kun je niet ontkennen dat het bestaat , dus wel. Al dan niet in samenhang met ...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Spleen!
Amadea
7 jaar geleden
Wat mag dat woord met uitroepteken te betekenen hebben?

Antwoorden (2)

Ja, dat bestaat. Je zou hiervoor de term "melancholie" kunnen gebruiken.
7 jaar geleden
Ja blijkbaar . Er zijn zelfs muziek stijlen de blues de smart lappen de fado . Even te zwelgen in eigen of ander mans ellende . En er hopelijk weer vrolijk uit te komen anders wordt het een depressie .