Weet iemand of jongens met xxy syndroom vaak last hebben van agressie?

Graag wil ik alles weten over kleynfeld syndroom, er is jammer genoeg niet veel over te vinden. aangezien ik natuurlijk niet alles via deze weg kan vragen hou ik het bij 1 vraag. Aangezien mijn zoon bijna 20 jaar is en kleynfeld syndroom heeft. Maar de agressie is met de dag erger. En dit ook alleen tegen mij gericht.
Komt dit vaker voor?
We lopen al jaren alleen maar tegen dikke muren op bij welke instantie dan ook.
En hebben opgemerkt dat het bij bijna alle instanties om het geld gaat en niet om het belang van me zoon. vandaar dat we overal maar mee gestopt zijn.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K
Rieneke1
8 jaar geleden
http://www.klinefelter.nl/pagina/7/informatie/8/leven_met_het_syndroom_van_klinefelter/34/symptomen/
gvrox
8 jaar geleden
Inderdaad helpt het als je op de juiste naam zoekt.
Erna55
8 jaar geleden
Dezelfde vraag heb je een half jaar geleden ook gesteld.
http://www.goeievraag.nl/persoon-gezondheid/vraag/565600/informatie-betreft-kleynfeld-syndroom
Amadea
8 jaar geleden
De agressie zal eerder voortkomen uit het autisme dan uit Klinefelter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja dat klopt Erna wat let jij goed op!! Compliment. Maar aangezien het allemaal zo goed geregeld is in Nederland en ik uit eindelijk ten einde raad ben, en via deze weg me informatie moet inwinnen. Je loopt tegen dikke muren op, er word on profecioneel omgegaan met me zoon, en het liefst uit huis dat lijkt de enige optie om me zoon te helpen. Echter ga ik niet mee in dat systeem dus zal ik bij vragen toch op deze manier moeten doen. Maar erna jij heb ook altijd de goede antwoorden dus ik vermoed dat jij daar wel verstand van heb. En aangezien ik echt ten einde raad ben net als me zoon zouden wij graag de richting willen weten bij welke juiste instantie we aan moeten kloppen voor de juiste begeleiding.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste Gvrox ik begrijp uw antwoord niet echt. Kunt u wat duiderlijke beschrijven
Erna55
8 jaar geleden
Je zoon heeft last van agressieve buien.
Er is bij hem klinefelter syndroom en autisme vastgesteld.
Hij is al meer dan 5 jaar agressief.
Jij bent het niet eens met de diagnose autisme.
Je denkt dat hij paranormaal is.
Je vind dat hij niet de hulp krijgt die hij nodig heeft.
Je stopt elke vorm van begeleiding.
De agressie neemt niet af. Het lijkt erop dat je een bepaald idee hebt over hoe hij geholpen moet worden. De professionals hebben daar een andere opvatting over. Dan noem je hun gedrag " onprofessioneel" . Hoe denk je dat hij geholpen moet worden ?
Welke hulp is je aangeboden ?
Waarom ben je het daar niet mee eens ?
gvrox
8 jaar geleden
@rexbo je zegt dat er weinig te vinden is over het kleynfeld syndroom, en ik bedoelde te zeggen dat dat komt omdat het klinefelter had moeten zijn

Antwoorden (1)

Het is bekend dat kinderen met Klinefelter Syndroom last kunnen hebben van driftbuien.
Wanneer er ook een afwijking in het autistisch spectrum aanwezig is, dan zal de agressie heftiger aanwezig zijn.

---- De meeste kinderen met Klinefelter Syndroom beschikken over een normale intelligentie. Concentratieproblemen kunnen echter leiden tot vervroegde schoolmoeheid. Concentratievaardigheid is te trainen. En bijlessen hebben hun nut bewezen.

Een gevoel van machteloosheid kan sommigen zelfs bij minieme stress aanleiding geven tot driftbuien. Anderen hebben hun gevoelens leren hanteren. Omwille van deze moeilijkheden ontwikkelen sommigen een negatief zelfbeeld waardoor sociale relaties bemoeilijkt kunnen worden. Deze gevoelens van machteloosheid wordt wel negatieve faalangst of sociale angst genoemd. En dat verschijnsel komt meer voor bij kinderen die naar de middelbare school gaan. Sommige middelbare scholen organiseren trainingen voor hun leerlingen (Faalangst Reductie Training). ----