Bestaan er sites waar je een wetenschappelijk correct beeld over je persoonlijkheid kan krijgen?

dmv van een test bijvoorbeeld.
ik ben namelijk heel benieuwd naar mijn eigen ..ik?

Toegevoegd na 8 minuten:
gratis sites ;)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat gaat niet lukken.
Het doorgronden van een persoonlijkheid vereist persoonlijk contact en kan per definitie niet worden gebaseerd op een (gratis) online testje.
Wetenschappelijk correct is in deze context sowieso lastig, aangezien psychologie geen exacte wetenschap is.
Wat wel kan op basis van wetenschappelijke literatuur, bepaalde vragenlijsten, gesprekken en opgedane ervaring een onderbouwde inschatting maken van iemands persoonlijkheid. Laat je niet misleiden door wat voor online testje dan ook. Een gratis IQ test biedt bijvoorbeeld ook geen correcte weergave van je werkelijke IQ. Al helemaal onzinnig zijn EQ testen; in het algemeen al, maar zeker online.
Als puur vermaak natuurlijk onschuldig, maar hecht geen waarde aan de uitkomst van dergelijke nonsens.
Castle
9 jaar geleden
Al die persoonlijkheidstesten, IQ-testen, EQ-testen zijn naast onzin ook momentopnames. Vraag een goede vriend eens eerlijk naar wat die van je vindt.
Erna55
9 jaar geleden
Je bent nog jong en in ontwikkeling. Je bent nog op zoek naar wie je bent, welke waarden en normen er voor jou gelden, etc. Je " persoonlijkheid" van dit moment zegt weinig. Dat je nu onzeker bent over jezelf hoort bij het proces naar volwassenheid. Emotionele ups en downs horen daarbij.
Je eigen evenwicht ga je wel vinden. Je denkt na, je bent zoekende. Dan komt het heus goed met je !

Het beste antwoord

Wanneer jezelf als autodidactisch ziet, zou je ook eens kunnen kijken op
http://www.the16types.info, het betreft een semi wetenschappelijke uitbouw op het empirisch onderzoek van Jung, (wat uiteindelijk MBTI ook is), semi omdat het niet als studierichting aan de Universiteit wordt gegeven. Maar mijn ervaring ermee is goed, ook hier moet je testen doen, die zijn allemaal gratis, en dan komt het er op aan om jezelf te gaan begrijpen aan de hand van ervaringen, want het adagium is "Concept without Percept is empty. en Pecept without Concept is blind"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank :)

Andere antwoorden (1)

Om echt een goede test te vinden, kun je niet verwachten dat ze gratis zijn. De NEO test of de NPV-2 zijn goede persoonlijkheidstests die de persoonlijkheid in kaart brengt. Deze tests zijn echter niet zo goedkoop. Je zou ook de MBTI test kunnen proberen, maar deze is echter niet wetenschappelijk onderbouwd.