Hoe krijg ik spontaan de slappe lach?

Ik heb dringend hulp nodig. Voor een toneelstuk moet ik in een scene ontzettend de slappe lach krijgen. Het probleem is dat ik een amateuracteur ben en dit dus niet lukt. Het klinkt vreselijk geforceerd.
De regisseur heeft gezegd dat ik moet proberen om écht de slappe lach te krijgen, maar ik weet niet hoe! Ik heb heel veel al geprobeerd: denken aan grappige dingen, net doen alsof en dan hopen dat ik echt moet lachen, maar niets werkt.

Weet iemand iets waardoor je melig wordt of de slappe lach krijgt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.7K
Amadea
9 jaar geleden
Ben je een man of een vrouw?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beide, een slak is hermafrodiet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahahaha die is geniaal (Wertos)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk in een spiegel. :-)

Antwoorden (4)

Ga terug naar een herinnering waarvan je ooit de slappe lach hebt gekregen.
Bij mij werkt het in ieder geval als ik terug denk aan zo'n situatie begin ik spontaan weer te lachen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook vragen om in het stuk iets komisch te laten verwerken waar jij om moet lachen. In het stuk moet je de slappe lach krijgen, wat i daar de aanleiding, is het wel leuk genoeg (voor jou) om de slappe lach te krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lukt je blijkbaar niet om je in te leven tijdens het toneelstuk dus probeer het anders.
Zoek iets op internet waar je de slappe lach van krijgt en neem dat moment op. Je kunt jezelf dan terugluisteren en horen hoe je slappe lach klinkt. Daarna wordt het oefenen en wie weet krijg je vanzelf de slappe lach als je jezelf terug hoort.
Smaken verschillen natuurlijk maar ik krijg bijvoorbeeld de slappe lach van de filmpjes van LuckyTv over "Willy". (zie bron)
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
't Is een kwestie van concentratie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens naar de meester van de slappe lach.
https://www.youtube.com/watch?v=9BAEJyuReWQ
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor jezelf hardop gaan lachen, liefst voor de spiegel. Dit blijven herhalen. Je schiet vanzelf in de lach. Als je dit samen met een vriend of vriendin doet lukt het nog beter.
Je herhaalt dit elke dag een paar keer tot de uitvoering van het toneelstuk. Als je dan de scene moet spelen denk je aan die momenten terug die je voor de spiegel doorbracht en dan krijg je gegarandeerd de slappe lach.