Het is opvallend dat in beroepen binnen de theaterwereld meer homoseksuele dan heteroseksuele mannen werkzaam zijn.

Aan de andere kant zijn er nog veel en veel meer homo's die in 'gewone' saaie baantjes werkzaam zijn.

Je kunt dus niet stellen dat homo's dus creatiever zijn.
Maar hoe dat dan zit met het fenomeen dat mannen werkzaam binnen het theatervak meestal homo zijn kan ik niet verklaren.

In vele andere kunstzinnige beroepen is het niet het geval.
Bv in beeldhouwkunst of schilderkunst zijn niet opvallend meer homo's werkzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In de mode en als 'ballerina' misschien, maar in het algemeen natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ballerina?
Een raar begin van je antwoord, maar met het laatste stukje ben ik het eens: Nee, natuurlijk niet.
Ja, ik werk in de exclusieve woninginrichting en heb veel klanten die homo zijn. Kom ook vaak bij de klant thuis, en moet zeggen dat er bij homo's vaak goed over is nagedacht. Bepaalde toepassingen zul je niet snel bij andere zien. Tis een beetje moeilijk uit te leggen, maar ik kan je zeggen dat het, niet altijd natuurlijk, wel zo is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Linkshandigen zijn over het algemeen wel creatiever... Of homo's dat ook zijn, ik weet het niet, je komt best veel homo's tegen in de kunst. Maar het is ook een stereotype dat jongens die bijvoorbeeld dansen of toneel spelen homo zijn.

Het lijkt me sterk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet een linkshandige homo wel een heel geweldig mens zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral linkshandige homoseksuele negers, want die kunnen natuurlijk ook nog een fantastisch hardlopen en heel goed dansen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaaaaf!
Ik geloof ook wel dat homo's een meer uitgesproken kijk op de wereld hebben waardoor het lijkt alsof ze creatiever zijn. Ze komen gewoon sneller voor hun smaak en mening uit. Ik heb lang in het theater gewerkt (ballet en opera) en daar kwam ik niet echt veel meer homo's tegen aan de beeldende uitvoerende kant. Wel aan de kant die erom heen hangt: figuratie, verzorgng van kleding en make-up. Ik werk nu als beelden kunstenaar en kom echt niet meer homo's tegen dan normaal. Dus nee: ik geloof niet dat homo's creatiever zijn dan hetero's. Misschien wel artistieker. Creatief en artistiek zijn twee vershillende dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in de praktijk blijkt van wel, maar of dat biologisch te verklaren is. Je moet homo's gewoon zien als vrouwen zonder nadelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HAHAHAHA, bedankt hoor voor het compliment!
Nee, dat zou weer te generaliserend zijn.

De homo-stellen die ik ken zijn al
+- 20 jaar degelijk bijelkaar, al dan niet getrouwd en behoorlijk burgerlijk.
Niks creatief en niks artistiek.
Niks theater, zelfs niet belangstelling voor het songfestival... en de gay-parades of roze-maandagen vinden ze maar onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou best kunnen. Er zijn talrijke voorbeelden van te geven: Michelangelo b.v.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzinnige discussie. Ik kwam vroeger veel bij rijkere joden en die hielden lijsten bij van creatieve en intelligente joden. Waarom is het zo onzinnig? Je weet namelijk niet over oorzaak en gevolg. In de textiel zitten erg veel katholieken, daarvan weten wij toevallig, dat er in de vorige eeuw een beroepsverbod voor katholieken was, waardoor ze alleen in de textielhandel konden werken. Zo is het ook met joden en homo's. Er is een zekere oververtegenwoordiging in bepaalde beroepen, maar dat heeft vooral te maken met de toegang tot de betreffende markt, die weer in de tijd opener en opener wordt voor de betreffende groep.