Normaal is er eerst het idee , een concept is meestal een uitgewerkt idee .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijv. In de theaterwereld zie ie dat schrijvers overal ideeën vandaan halen, zelfs van een rit met de trein. Hierna maken ze een zogenaamd 'concept' waarin je je idee vorm geeft zwart op wit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst heb je een idee; dat zit in je hoofd. Als je gaat zitten en dat idee serieus gaat uitwerken, bijvoorbeeld op papier of op de PC, dan heb je uiteindelijk een concept. Een concept is dus een uitgewerkt idee, maar nog lang niet het uiteindelijke plan. Er gaat nog veel aan geschaafd worden, voordat het perfect is.