hoe kan het dat we dingen onthouden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Omdat we van de Schepper een geheugen hebben gekregen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lol

Antwoorden (2)

Het onthouden van dingen is belangrijk voor het overleven van de soort, bijvoorbeeld je eet iets waar je ziek van word ,als je dan genezen bent herhinner je dat en weet je voor de volgende keer dat je dat niet meer moet eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
@Vechtsporter , paddo's eten is heerlijk. Je krijgt er een euforische kick van. Je bent in de war met wat het voedingscentrum er van ZEGT.
Het onthouden ofwel het geheugen is een zeer complexe kaartenbak met informatie die al eens door al je zintuigen zijn opgeslagen (langtermijngeheugen).

Alle indrukken zijn daar onlosmakelijk met elkaar verbonden zodat er een heleboel herinnering in je opkomen bij b.v. het horen, zien voelen of ruiken van iets met diverse info wat mogelijk met elkaar te maken kan hebben.

In de hersenen zitten de miljarden zenuwcellen (neuronen) die met ontelbare verbindingen met elkaar kunnen communiceren.
Een herinnering zit niet op één plaats zoals men vroeger dacht, maar op verschillende plaatsen in de hersenen.
Als je probeert iets te herinneren, spreek je dus het hele netwerk van neuronen aan en niet een enkele cel.
Alles waar je meer aandacht aan besteed of belangrijk vind kan naar het langetermijngeheugen gaan waardoor je het kunt onthouden.