Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Typen rechtshandige met rechts de spatiebalk en linkshandige met links?

als je dus met rechts schrijft en je blind typt, sla je dan de spatiebalk met je rechter duim aan, en doen linkshandige dit dan met links

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik typ met allebei, het ligt er maar aan met welke hand ik de vorige letter heb aangetoetst; als ik de 'L' doe, toets ik de spatie met mijn rechter aan en als ik de 'A' doe, andersom. Ik ben rechtshandig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat links- en rechthandigen over het algemeen de spatiebalk allebei met hun linker duim aanslaan. Dit heeft er niet echt iets mee te maken of je links- of rechshandig bent maar vooral met de positie van je hand. Als je je handen op het toetsenbord legt voordat je gaat typen ligt de linkerduim automatisch op de spatie in de meeste gevallen. Omdat de linkerhand daar ook blijf liggen terwijl de rechterhand ook wel is naar recht gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben rechts en type blind, maar ik gebruik meestal mijn wijsvinger om de spatiebalk aan te slaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben rechtshandig maar links-spatiebalkend.
Amadea
10 jaar geleden
Als je blind typt is het zeer onlogisch om de spatiebalk met je wijsvinger in te toetsen. Ik ben linkshandig en de spatiebalk wordt door mijn rechterduim bediend.

Andere antwoorden (2)

Ik ben rechts en heb een typcursus gevolgd dus typ ook blind. Ik heb geleerd met mijn linkerduim de spatiebalk aan te slaan. Daarom denk ik dat linkshandigen juist met rechts de spatiebalk aanslaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als linkshandige sla ik de spatiebalk met mijn rechterwijsvinger of linkerduim aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding