Hoe kun je dagdromen verminderen?

Ik merk dat ik erg veel dagdroom. Ik vind dit erg vervelend, want ik kan me hierdoor niet concentreren op mijn huiswerk. Weet iemand hoe ik het dagdromen kan verminderen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Concentratieoefeningen kunnen helpen. Dagdromen is niet erg, zolang je het maar goed timed. Ook is goed slapen belangrijk. S'nachts zijn je hersenen erg actief. Er worden dan ook allerlei dingen verwerkt wanneer je slaapt. Als je genoeg slaapt, hoef je dit dus niet overdag nog eens te gaan doen, en is het makkelijker om gefocust te blijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb hier zelf ook veel last van, dus misschien kan ik moeilijk met een oplossing komen. Maar ik merk dat het wel erger is als ik minder heb geslapen. Genoeg slapen zou dus kunnen helpen. Eten ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Goede adviezen! Ook regelmatig pauzeren kan helpen om je beter te kunnen concentreren op je huiswerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Genoeg eten doe ik denk ik wel (9 boterhammen per dag). Aan de slaap ga ik werken, want dat doe ik wel te weinig.
Gun jezelf af en toe een dagdroom en een momentje ontspanning. Als je jezelf moet concentreren, bijvoordbeeld voor een toets, kun je druivensuiker nemen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling dat je dit meerdere malen per dag inneemt.
Bij gesprekken en in de les probeer actief mee te doen zodat je niet wegdroomt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas is het niet af en toe een dagdroom, eigenlijk is het de hele dag door. Tijdens gesprekken ben ik wel in het hier en nu, maar anders ben ik eigenlijk altijd ergens anders. Tijdens hoorcolleges actief meedoen gaat niet echt lukken, dat is namelijk gewoon 2x 3 kwartier luisteren.
Het dag dromen komt van Auto gedachten patronen, dit zijn gedachten die zich stelselmatig herhalen, en worden getriggerd door externe prikkelingen, door middel van: horen, zien en voelen, omdat er onbewust nog onverwerkte emotionele gebeurtenissen aanwezig zijn van uit het verleden.
Je kan hier van afkomen door er mee naar een specialist te gaan die zich hierin heeft laten verdiepen.

Veel Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een kwestie van meer in je 'zijn modus' zitten dan in je 'doe modus'. Je zou daar wellicht hulp bij kunnen vragen bij je huisarts, die kan je dan doorverwijzen.
Die 'zijn modus' kun je bereiken door mindfulness oefeningen te doen. Je zou eens hier kunnen kijken: http://www.mbcttrainingen.nl/audiobestanden.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ga ik eens proberen!
Baat het niet, dan schaad het niet