Wat maakt mensen aantrekkelijk?

Ik weet dat elke vrouw of man weer op een ander type valt, maar je hebt van die mensen waarvan iedereen eigenlijk wel vindt dat die aantrekkelijk zijn. Wat is het magische, de X-factor waardoor deze mensen opvallen?

Toegevoegd na 20 minuten:
Ik bedoel dus niet alleen uiterlijke kenmerken, maar eigenlijk meer de hele verschijning van die persoon.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Aantrekkelijk is niet hetzelfde als knap of mooi.

In het algemeen voelen mensen zich het meest aangetrokken door mensen bij wie ze een soort gelijkheid herkennen met zichzelf.
Mooie mensen voelen zich aangetrokken tot mooie mensen, slimme mensen tot slimme mensen, sportieve mensen tot sportieve mensen, mensen die geloof belangrijk vinden tot anderen die dat net zo belangrijk vinden.

Het blijkt ook dat mensen vaak een stel vormen met iemand die 'over het geheel genomen' net zo knap worden gevonden als zij zelf. In gevallen waar dat heel erg verschilt is er eigenlijk altijd sprake van compensatie op een ander vlak (geld, populariteit of bekendheid, excellentie op een of ander vlak, etc.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

het is de symmetrie die het 'm doet.
14 jaar geleden
Hier is al een vraag over gestelt.
Ik herrineren me nog een antwoord:
Hoe meer symmetrisch de gezichten zijn, hoe mooier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is uiterst moeilijk om precies te zeggen wat mensen aantrekkelijk maakt.Ze moeten zowiezo zelfverzekerd zijn maar ook weer niet te.Ze komen echt ''binnen''in een volle zaal.Daarmee bedoel ik dat worden opgemerkt als ze ergens verschijnen,ook al is het in een grote mensenmassa.Ze hebben een warme uitstraling.De blik in hun ogen de twinkeling van''sprekende''ogen.Ze hoeven niet bloedmooi te zijn maar een goede positieve uitstraling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie Angelina Jolie op:
http://www.goeievraag.nl/vraag/mooi-bevonden-zowat-iedereen.32712
Eén of ander wazig persoon heeft daar een goed antwoord gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij iets kunt uitwerken dat je bij geen enkel ander mens kunt, dan is die mens superaantrekkelijk voor je en doe je alles om bij die persoon in de buurt of liever in een relatie te blijven...

Het uitwerken van oude programma´s, dat is het onweerstaanbaar aantrekkelijke...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je met "oude programma's"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Programma´s zijn in feite overtuigingen, ingeslopen of erin geslagen overtuigingen, door leraar, ouder, priester erin geplant... Daar heb je een partner voor nodig om die eruit te kegelen... Over die programma´s heb ik het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
een kort antwoord met een grote boodschap.
Ha, die Eefst;

Eigenheid en echtheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de theorieen van Darwin kunnen je hier ook bij helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je optutten en verzorgen kan dus wel degelijk effect hebben. Een kort rokje, een diepe décolleté, een strak t-shirt, mooie pumps… het kan allemaal helpen, maar een garantie op succes zijn ze niet.

Het uiterlijk volstaat meestal niet. Men moet je meestal ook nog op een andere manier mooi vinden: omdat je slim, grappig, vriendelijk… bent bijvoorbeeld. Of omdat je eenzelfde achtergrond hebt. Mensen met een gelijkaardige voorgeschiedenis pikken er elkaar opmerkelijk meer uit.

Wat ook een rol speelt zijn de omstandigheden waarin de andere je ontmoet. Op een moment dat je goed in je vel zit, zal je bijvoorbeeld sneller ‘touche’ hebben dan op een mindere dag. Je straalt dat uit en zoiets wordt meestal heel snel opgepikt. Vrolijk en zelfverzekerd zijn, kan een heel groot verschil maken.

Ook de geur van je lichaam kan ervoor zorgen dat iemand je sexy vindt of niet. Dit is een kwestie van chemie en feromonen en we zijn ons daar niet echt van bewust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vwb je 3e alinea, dat is het belangrijkste naar mijn idee. Je moet zoals ze dat altijd zo leuk zeggen, een bepaalde "uitstraling" hebben (en daar zijn ze bij de TV leuk op ingesprongen, met de X-factor). +1
Een karakter kan een mens ook aantrekkelijk maken.In mijn kennissenkring bevindt zich een man...niet bepaald een schoonheid,maar zo mooi van binnen!
En dat vindt ik aantrekkelijk...want is zeg altijd....echte schoonheid zit van binnen...
Het gaat niet om de buitenkant dat is de verpakking...maar de binnenkant...dat is belangrijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja muts ik ben helemaal met je eens dat het om de binnenkant gaat en als die erg mooi is, dan heeft dat ook zijn weerslag op hoe je de buitenkant ziet.
Maar dat zie je meestal niet bij de eerste kennismaking, dat komt later.
Levenslust is denk ik het meest aantrekkelijk. Als iemand heel open, spontaan en met veel plezier het leven benaderd is denk ik al een stuk aantrekkijker dan iemand die terughoudend, behoudend en negatief in het leven staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net de biografie van Ramses Shaffy uitgelezen en wat ik dan vooral lees is: authenticiteit, eigenheid.
Energie, uitstraling en eigenheid zijn veel belangrijker dan een mooi koppie, daarvan zijn er zovelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bepaalde uitstraling maakt iemand aantrekkelijk. Die iemand hoeft niet mooi te zijn. Zo kan er iemand binnenkomen, mooi,slank modieus,elegant maar een koele afstandelijke uitstraling hebben.Zo iemand is aantrekkelijk om naar te kijken, maar het is niet gauw aantrekkelijk om ermee te moeten omgaan. Aan de andere kant kan er iemand binnenkomen, niet opvallend op de eerste blik, gewoon gekleed, eerder dik als slank, maar na een tijdje valt deze persoon op, omdat hij/zij vreselijk gezellig is, openstaat voor anderen,geïnteresserd in wat anderen te zeggen hebben, kortom sprankelt van levensvreugde en charme. Echt iemand waarvan iedereen een goed gevoel heeft. Zo iemand is aantrekkelijk, omdat je ermee zou willen omgaan.
amc
14 jaar geleden
Het innerlijke van de mens is in mijn beleving het belangrijkste.
Wanneer hij/zij zich goed in zijn vel zit/voelt, is de uitstraling navenant.
Of hij vervolgens 'opvalt'. ligt aan de 'ontvanger' die zijn uitstraling opvangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mooi antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje eefst
Mensen die positief in het leven staan een open houding hebben en vriendelijk zijn maakt voor mij aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het karakter en gedrag van iemand in evenwicht is maakt dat iemand charismatisch. Het zegt niets over de inhoud. De persoon kan een grote boef (in) zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezicht
Uit tests bleek dat een gemiddeld gezicht (met een gemiddelde neus, mond, ogen,...) aantrekkelijker is dan een gezicht waarbij bijvoorbeeld de ogen ver uit elkaar staan. De reden hiervoor is dat trekken die van het gemiddelde afwijken, ons wijzen op de aanwezigheid van 'slechte' genen. Hoewel je zou denken dat schoonheid afhankelijk is van cultuur, blijkt toch dat mensen uit heel andere culturen en continenten dezelfde mensen aantrekkelijk vinden.