Geslaagd, maar een raar gevoel?

Donderdag ben ik geslaagd en daar ben ik natuurlijk hartstikke blij mee en ook nog met hele goede cijfers, maar ik heb helemaal geen blij gevoel van binnen, heb steeds het gevoel dat het niet zo is en dat het niet klopt, hoe kan dit en hoe kom ik ervan af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het is denk ik meer een onwerkelijk gevoel. Je hebt wellicht hard geleerd voor je examens, met veel spanning opgezien tegen de examens en met veel spanning opgezien naar de uitslag. Nu is dat allemaal voorbij - zo ineens. Zelfs je schoolcarriere is voorbij en nu moet je ineens gaan studeren!

Wen er maar aan :-) en geniet van je welverdiende vakantie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Proficiat! Het is een raar gevoel natuurlijk dat je nu de middelbare school hebt afgerond, en er een nieuwe levensfase aankomt. Daar moet je gewoon even aan wennen. Het gevoel dat het niet waar is zal voorbij zijn zodra jij je handtekening op je diploma gezet hebt. Lijst een kleurenkopie van het diploma in en hang dat op een mooie plek aan de muur. Dan zie je dat het echt wel zo is.
11 jaar geleden
Je vind het gewoon gek omdat het allemaal anders gaat worden zoek een beetje afleiding zoeken zoek een baantje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gefeliciteerd, misschien moet je het nog even laten bezinken.. het is natuurlijk ook wel zo dat je lang op die school heb gezeten,met een hechte klas, nu ga je een andere fase in je leven aan, en dat kan spannend zijn, misschien dat je dat onbewust eng vind en daardoor je gevoel niet helemaal kan plaatsen. dat blije gevoel komt wel, nu lekker genieten van je vakantie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Super goed gedaan! Gefeliciteerd!

Het beste wat je nu kan doen is me je gat van die bank afkomen en een baantje zoeken! Lekker werken een goeie dag in vulling! Of train je lichaam lekker in vorm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het met iedereen eens: het is een overstap.
Maar dingen zoals dit, voel je nooit in een keer.

Het veranderd je leven, maar je leven is op dat moment nog niet veranderd.
Die verandering gaat met de tijd. Dit is meer een symbool daar van.

Net als trouwen: Heel officieel en een mooie dag. Pas na een tijd merk je dat het menens is, (ze zeggen wel eens: als je erachter komt dat je eigenlijk met de verkeerde getrouwd bent en toch getrouwd blijft ;-).

Maar het is een moment, een papiertje dat een lange termijn samenvat. Is niets emotioneels aan.
Dus genieten wat je kan en gewoon door.

Extra tip: Veel examenfeesten aflopen! Dat scheelt ook!

heb plezier.