Is Discalculie in 2012 officieel erkend?

Ik heb discalculie (Net als dislectie alleen dan met rekenen)
Ik ben hiervoor in 2005 getest maar bij elke school waar ik kom willen ze me niet ondersteunen omdat het volgens hen geen 'Erkende' afwijking is net zoals Dislectie.
Weet iemand of er anno 2012 meer over bekend is? Ik wordt moedeloos van mijn leraren die zeggen dat ik maar wat beter mijn best moet doen.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dyscalculie wordt sinds 24 februari 2009 officieel erkend als stoornis, zie ook de bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier heeft de vraagsteller veel aan (!).
flyingcrow
12 jaar geleden
+!!!