Waarom maken uilen zo enge geluiden?

gisteren nacht zat ik en me kamer 's nachts rond 3 uurofzo en de raam was gewoon open. ik zat gewoon een beetje te surfen. opeens hoor ik zo'n geluid. of als iemand mij bang wilt maken. eerst dacht ik wie was dat nou of wat was dat nou ! echt zo'n geluid was het he' gewoon eng..

toen dacht ik was dat nou duivel weet ik veel..!
toen heb ik de raam maar dicht gedaan.

pas over een dag kwam ik achter dat het de uil was.
waarom maken ze die enge geluid ?
om mensen bang te maken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja die uil wil graag dat het 's nachts donker is en hij had er misschien de pest aan dat jij nog op was en het duister verstoorde in zijn territorium ;-) Grapje uiteraard, alhoewel... je weet maar nooit hé - haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe klonk het?
iets van 'jOEHOEHHHH!!! (mag het licht aan?)'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah neen eucalypje... 't zou dan eerder een uilen-drummie-versie zijn van 'doe het licht maar UIT ik wil andere dingen zien...' of zoiets - hahahaha tjonge jonge... ik ga zo dadelijk een ferm uiltje vangen zie... slaap zacht vannacht Zzzz.... ;-)

Het beste antwoord

het is niet eng, het is communicatie op zijn ''uils''

midden in de nacht zou een lachduif ook eng kunnen klinken, net als het gejank van katten wat soms op een baby lijkt, en wat dacht je bv van een huilende hond?

ze maken dus geluiden om te communiceren en iets duidelijk te maken, dat jij het eng vind heeft niets te maken met het geluid zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarom blaffen honden en fluiten vogels of blazen katten.
Dat is eigenlijk het zelfde met de uil. De uil is een nacht dier en maakt nu eenmaal dat geluid.. Maar niet om je bang te maken hoor;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Er zijn vast ook mensen die het gemiauw van een kat eng vinden.
Die uil is er zich niet van bewust dat jij t geluid dat ie maakt eng vindt hoor :P
+