Kan ieder mens romantisch zijn?

Zoals mijn vorige vraag..
Klopt het dan dat mensen allemaal romantisch kunnen zijn maar dat het alleen ligt aan de manier waarop mensen dat doen?
Mensen die pragmatisch zijn ingesteld bijvoorbeeld,kunnen die ook niet heel romantisch zijn met iemand die niet pragmatisch is ingesteld?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet bijna zeker dat ieder mens romantisch zou moeten kunnen zijn, maar weet ook zeker dat er mensen zijn die nooit romatisch zijn. Romantisch zijn kun je namelijk heel goed leren, al is een natuurlijke aanleg wel een pluspunt.

Romantiek is een groot begrip. De ene verstaat onder romantiek bijvoorbeeld hoffelijkheid; deuren open houden, jas aannemen, etc. Ook heb je hierbij de 'cliché matige' romantiek die het toch wel goed doet; dinertjes bij kaarslicht, een bosje rozen... Wanneer bijvoorbeeld een vrouw dit verlangt en een man niet zo is, zegt zij algauw dat de man niet romantisch is, maar hij uit het bijvoorbeeld in heel andere dingen. Al is het maar door regelmatig te zeggen wat hij voor haar voelt, of een keer mee te gaan naar iets wat zij graag wilt maar waar hij zich niet voor interesseerd. Voor iedereen is romantiek weer een ander begrip, waarvan ik denk dat het sowieso bij liefde komt kijken. Het uit zich alleen op verschillende manieren, maar om uberhaupt gevoelens voor iemand te hebben en deze te uiten, noem ik al romantisch. Iedereen uit het enkel op een andere manier.

Ik ben een heel pragmatisch persoon, en getrouwd met een al even pragmatisch persoon. Natuurlijk hebben wij de nodige romantiek in onze relatie, maar niet van het niveau rozenblaadjes in bed of kaarsjes rondom het bad ; die bende moet je ook allemaal maar weer opruimen ook ; weinig romantisch aan. Het lijkt me wel handig als je allebei in grote lijnen hetzelfde onder romantiek verstaat of van romantiek verwacht. Of het ongeveer even belangrijk vind. Maar dat kun je helemaal leren hoor.

op zijn of haar manier kan iedereen wel romantisch zijn ja

Ja hoor, Behalve gewetenloze mensen niet.!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100