Is ieder mens romantisch aangelgd?

Is ieder mens romantisch aangelgd? Is dit iets wat wij in de loop der tijd opbouwen? Zijn er ook mensen die niet romantisch zijn en hoe komt dit dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk niet dat iedereen romatisch is aanlegd. Bij sommigen zal het ook meer zijn van; zo hoort het, dus doe ik er maar aan mee. Je kunt het trouwens ook af leren wanneer je weinig succes hebt met romantisch zijn. Ik spreek uit ervaring.

Soms zijn mensen zo nuchter dat het woord romantiek geen enkele betekenis voor ze heeft. Het is wat het is zonder poespas vinden zei. Mijn huidige partner is zo iemand. Hij is een geweldige man, maar romantiek is aan hem niet besteed. Mijn eerste man daarentegen had een heel ander karakter en hield er van om dingen erg romantisch aan te pakken: Een luchtballon-vlucht bij opgaande zon in Zuid-Afrika en me dan ten huwelijk vragen..... Ik geloof dat zoiets in aanleg aanwezig is. Niet iedereen heeft het.

Nee hoor, dat is niet zo... Er zijn romantische en pragmatische mensen en ze verstaan elkaar nauwelijks... Pragmatische mensen daar moet overal een beweegreden voor zijn om in actie te komen, een gedachte of een wens is nauwelijks een beweegreden, terwijl dat bij romantici juist wel het geval is... Er moet ook ergens een goed gevoel als een fundament zitten om er naar terug te verlangen, zoals bij romantici gebeurt... Pragmatici boeit het allemaal niet...

Romantisch zijn is voor iedereen verschillend en heeft ieder mens het wel in zich,de meeste denken aan kaarsjes, ondergaande zon aan het strand in elkaar gestengeld.In een bad liggen vol met roze blaadjes. Ik ken een situatie waarin een man met zijn vrouw door een haven liep ,hij zei ,romantisch he?Waarop de vrouw zei :HUU?? kan geen boot meer zien,ik vond het vorige week romantisch toen ik een gehaktbal voor jou stond te braden en jij de berk stond te snoeien.Het is maar net welk gevoel je hebt bij een situatie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100