Volgens mij heeft angst met vasthouden te maken en niet met liefde.
Dat je wilt houden wat je lief hebt is logisch maar de angst is niet met de liefde verbonden maar met het willen houden, laten voortduren van wat is.
Je kunt de angst aanpakken zonder dat dat gevolgen heeft voor de liefde die je voelt, als het direct verbonden was met elkaar, zou je verwachten dat de liefde dan ook zou veranderen.

Hoe steviger je zelf staat hoe minder angstig je je voelt voor verandering, je hebt het gevoel dat ondanks dat het (wat de angst teweeg brengt) niet leuk is maar dat je je er wel doorheen slaat, en dat maakt minder bang.
En zelf stevig staan staat de liefde zeker niet in de weg, je bent in staat de ander levensruimte te geven, en blij te zijn zonder dat angst in de weg zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Volgens mij niet. Ik snap ook niet precies waar de vraag vandaan komt, dus een argumentering heb ik niet. Volgens mij is er geen enkel verband tussen de twee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedoelt dat je vanzelf angst hebt dat er wat gebeurt met de mensen waar je van houdt dan denk ik ja, anders houd je niet van ze. Als dat niet is wa je bedoelt dan snap ik de vraag niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ik wel weet waarom je dit vraagt omdat je als je veel van iemand houdt,je heel bang kunt zijn om hem/haar te verliezen.Je kunt angst hebben dat hij/haar je verlaat of dat hem/haar iets ergs overkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het lang niet altijd zo hoeft te gaan. Feit is wel als je een geweldadige relatie hebt (gehad), liefde en angst heel dicht bij elkaar liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde kent geen angst en angst kent geen liefde...

Angst en liefde zijn elkaars tegengestelde...

Dus het sluit elkaar uit, angst en liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij absoluut, ik kan niet van iemand houden zonder de angst dat die persoon iets afschuwelijks overkomt, of dat ik hem/haar kwijtraak. Ik wil iedereen waar ik van hou beschermen tegen alle gevaar!
"Zul je voorzichtig zijn?" is een zin die ik altijd zeg bij het weggaan, een soort bezwering, vaak nog met raadgevingen erbij. En altijd is er dan die angst!!!