Waarom valt (veel) mannen ordening niet op (zelfs als het voor hun neus staat)?

Gevaarlijke vraag, ik weet het maar ik vraag me toch af of hier geen wetenschappelijke of evolutionaire verklaring voor is.

Als mijn man de afwasmachine uitruimt staat de spullen wel in de kastjes maar vraag niet hoe!! Na jaren "gezeur" van mijn kant staan de borden nu wel bij de borden etc maar bijv de verschillende soorten kopjes en glazen staan volstrek willekeurig op de planken.

Voor mij geldt dat JUIST als ik gedachtenloos de spullen opruim, ik alles netjes bij de "soortgenoten" zet.

Voor mijn man geldt het omgekeerde: geordend inruimen kost hem blijkbaar erg veel aandacht, zet hij het op de automatische piloot in de kast dan zit er weinig ordening in.

Er zijn natuurlijk ook mannen die wel (uit zichzelf) geordend inruimen maar ik ken er veel meer die er echt geen aanleg voor hebben.

Hoe komt dat nou?

12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om jou te jennen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben benieuwd naar de antwoorden, wat je schrijft is voor mij ook heel herkenbaar.
ronron1212
12 jaar geleden
Ik denk dat dat aan je man ligt hij vindt dat geen leuk werk dus ze hij het lukraak weg in de hoop dat jij zegt laat maar ik doe het zelf wel. Je doet nu net met de vraag of alle mannen zo zijn en dat denk ik niet anders zouden ze op hun werk namelijk ook niet kunnen ordenen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Leuke vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons is het echt andersom hoor. Mijn vrouw loopt tig keer per dag langs dat apparaat, maar er iets gelijk inzetten ? Echt niet ! En uitruimen ??? Ik vind niks meer terug.
amigo
12 jaar geleden
ronron het spijt me als je je hierdoor persoonlijk aangevallen voelt maar ik heb juist mijn best gedaan het niet zo te schrijven dat het ALLE mannen omvat. Het ligt toch ook wel een beetje aan jouw manier van lezen als jij dat wel zo ziet, er staat nl op 2 plekken in dat het NIET over alle mannen gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken dat absoluut niet. Ik ben een chaoot. (in de betekenis van warhoofd).
En van mijn man moeten dezelfde soorten mokken bijelkaar staan.
Dus dat doe ik dan maar.
Zelfs bij het inruimen moeten bepaalde dingen op een bepaalde manier > van mij niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben ook zo alles nettjes op een rij en soort bij soort niet zomaar er in zetten en zovoort en ben een man en hoef er niet eens bij na te denken doe het gewoon zo maar wel een leuke vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij is het ook precies andersom, ik ben geen extreme chaoot maar mijn man is degene die er voor zorgt dat alles een vaste plaats heeft en houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overhaaste generalisatie? Omdat het toevallig bij jouw man voorkomt, betekent dit niet dat het bij alle mannen voorkomt?
amigo
12 jaar geleden
je zoekt je vriendinnen er blijkbaar op uit, ik ken VEEL meer mannen die niet aan geordend doen, maar let wel: ik wil daarmee helemaal niet zeggen dat deze mannen allemaal sloddervossen zijn, helemaal niet, ze zien er alleen geen heil in om de koffiekopjes NAAST de theeglazen te zetten ipv er dwars doorheen, en ik vroeg me gewoon af hoe dat nou kwam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze een bord voor hun kop hebben?
liveisgreat
12 jaar geleden
mijn lief is veel meer geordend dan ik, dus het is niet algemeen. anderzijds heeft hij het wel moeilijk met orde die IK aanbreng, dus de orde die niet volgens zijn eigen systeem verloopt. dus ofwel is je man gewoon wat chaotischer dan jij, ofwel heeft hij het moeilijk om binnen de door jouw uitgezette lijnen te lopen.

Het beste antwoord

Het blikveld en de verwerking van vrouwen en mannen verschilt aanzienlijk, Vrouwen zien beter wat er pal voor hun neus staat terwijl mannen er straal overheen kunnen kijken. Dit is generaliserend maar wel een geaccepteerde visie.
Het heeft met de evolutionaire ontwikkelingsverschillen tussen mannen en vrouwen te maken, vrouwen hebben bredere heupen, kunnen hun armen anders draaien , hebben een groter vertikaal gezichtsveld en zo zijn er nog wel veel meer verschillen.

Helaas wordt nog wel eens gesteld dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Daarmee bedoelen ze gelijkwaardig
want mannen en vrouwen zijn zeer verschillend, zowel lichamelijk als mentaal.

Zo kan mijn vrouw zeer goed ordenen en ik niet, alhoewel ik ordentelijk ben ingesteld.
Zo laat ik om die reden het inrichten van ons huis aan mijn vrouw over, zij weet het gezellig te maken terwijl ik er een typisch mannenhok van zou maken.

Als je van elkaars verschillen kunt profiteren (op een gunstige wijze) heb je heel veel aan elkaar.
Zo is het ook bedoeld , denk ik, zo kan ik drie keer de koelkast doorzoeken en niet vinden wat ik zoek, mijn vrouw loopt naar dezelfde koelkast en pakt het gezochte haast zonder kijken, ik bedoel maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ik heb op het VWO een profielwerkstuk gedaan naar de verschillen tussen mannen en vrouwen.

Het enige wat ik hiervan nog weet is dat vrouwen en mannen totaal anders naar dingen kijken. Mannen kunnen bv. beter kaartlezen (inzicht in leganda's etc.) maar vrouwen zijn beter in het herkennen van de weg als ze ergens zijn (gemiddeld gezien, uitzonderingen nagelaten).

Vrouwen koppelen hun gedacht aan plaatjes en omgeving, mannen aan meer abstractere dingen, zoals borden en vaste punten.

Iets in deze trant is hier dus ook. Jou man denkt abstract: Kopjes bij kopjes, borden bij borden.

Jij denkt iets verder: soort bij soort, kleur bij kleur.

Het zit hem in de gedachtegang van mannen en vrouwen. Deze diversiteit zit hem ook in de beroepen die mannen en vrouwen beoefenen. Je ziet weinig vrouwen die op een tekenkamer zitten, maar weinig mannen bij een kinderdag verblijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Owww...je doet me denken aan die tenenkrommende shampooreclame van die.....muts die haar boeken op KLEUR zet. Op KLEUR ; nou vráág ik je.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook niet verzonnen! =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ja dat klopt wel. Als mijn man moet uitrekenen hoe lang hij ergens over gaat doen, rekent hij alleen de tijd die hij echt aan het werk c.q. onderweg is. En dat komt dus nooit uit. Ik reken ruim extra voor uitloop, pauzes, onvoorzien en oponthoud, en zit binnen de 10 % nauwkeurig. Toch vraag ik me ook wel eens af of mannen echt ruimtelijk ook allemaal van die wonderdenkers zijn ; ik krijg vele malen meer spullen in een handtas dan mijn man achterin de auto ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, meer spullen, maar ook meer volume?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken dit niet hoor. Mijn man is een pietje precies. En ik kan beter kaartlezen dan hij...
Dit heeft naar mijn idee echt helemaal niks met geslacht te maken.
Buiten het feit dat er mannen en vrouwen bestaan, heeft elke individu ook een eigen persoonlijkheid.
Zo is de ene persoon introvert, de andere extravert, heeft iedereen een andere lievelingskleur en zo zijn er ook sloddervossen en opruim-freaks.

Het zou zomaar eens kunnen dat je man het gewoon niet belangrijk genoeg vindt. Dat is ook zoiets aan persoonlijkheden: iedereen heeft andere prioriteiten...

Toegevoegd na 15 minuten:
Want kom op: waarom zou je 10 minuten besteden aan het keurig, geordend inruimen van een kast waar je binnen een uur of twee weer vanalles uit neemt en vies maakt? Om vervolgens weer opnieuw te beginnen...
Die tijd die je besteed aan zinloze verplaatsingen van materiële zaken kan je veel beter besteden aan iets waar je echt gelukkig van wordt!

Toegevoegd na 24 minuten:
Oeps: Je besteedT...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
amigo
12 jaar geleden
ha ha, voor een deel heb je gelijk maar als je niet oneindig veel ruimte hebt (zoals ik hier) past er VEEL meer in de kast als je het ordent of stapelt. De pannen passen gewoon NIET allemaal in de lade als je alles lukraak erin kiept, en dan zet je die pan maar even in een ander kastje en dan passen daar de borden niet meer in en aan het eind staat alles vol EN staat er nog een berg schoon spul op je aanrecht, DAAROM wil ik het geordend, alleen daarom. En we hebben al een minimum aan pannen en borden ed maar in een piepkleine keuken is het gewoon behelpen
flyingcrow
12 jaar geleden
Heel goed antwoord Nyx,het verwoordt hoe ik er ook over denk,+ dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry ik vond je antwoord keigoed maar gaf per ongeluk een min, wat een plus moest zijn. moddereters, kan dit rechtgezet worden? Je hebt groot gelijk hoor... Ik ben ook zo'n chaotische sloddervos, maar na het met genoegen gelezen te hebben van het boekje "almanak van een sloddervos" ben ik de wereld toch al met andere ogen gaan bekijken. Toch blijf ik me nog steeds schamen als er bezoek komt, vooral het soort bezoek dat ergens met een vinger langs gaat ^^ Daar heb ik me nog steeds niet overheen kunnen zetten. een + dus!
Ivana
12 jaar geleden
Zijn de pluspunten hier van de mannen en de minpunten van vrouwen? Zie je wel dat er verschil bestaat! Ik geef geen min en geen plus. Weet al jaren dat mannen dingen anders zien en beleven dan vrouwen en dat is maar goed ook.
Mannen denken anders dan vrouwen. In de regel - sorry dat ik het zeg - praktischer, maar in het huishouden kan dat soms vreemd uitpakken.

Voor JOUW hebben de spullen na de afwas een logische plek, waar ze op een logische volgorde staan, en na jaren en jaren ben je vermoedelijk ook niet anders gewend dan dat ze zo en zo en daar en daar 'horen' te staan. Hetzelfde geldt vermoedelijk voor het inpakken van kleren in de kast, of de snuisterijen in de vensterbank. Dat doe je nu gedachteloos, maar ooit heb je dat systeem moeten bedenken.

Maar strikt genomen is die logica uitsluitend de jouwe. Voor hem is 'iets om uit te drinken' iets om uit te drinken, of het nu een glas of een kopje is, en een opgevouwen handdoek is een opgevouwen handdoek, of dat nu in 3en of in 4en is.

Eigenlijk zit er helemáál geen logica in om spullen die je dagelijks gebruikt ergens op te bergen. Voor mannen is veel logsicher : twee vaatwassers ; één voor de vuile vaat, en één voor de schone, en tussendoor staat het spul op tafel, wat de meest logische plek is, want DAAR wordt het gebruikt. Niks zo onzinnig als de hele dag door spullen opruimen die je steeds opnieuw gebruikt : hooguit wordt het er NETTER van, maar daar zijn niet alle mannen even gevoelig voor. (Ook niet alle vrouwen trouwens). Als je in een keurig opgeruimd huis van een alleenstaande man komt, weet je één ding (bijna) zeker : OF hij is homo, OF hij heeft een werkster en is eigenlijk nooit thuis.

Jammer genoeg maken veel vrouwen het zich op deze manier onredelijk moeilijk ; mannen willen namelijk best veel dingen doen in huis, maar bij voorkeur op hun eigen manier. En die hoeft niet slechter of beter te zijn dan de jouwe, zolang je elkaars methode maar kent en respecteert. Dan hoef je een hoop minder zelf te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
je 3de alinea is wel angstaanjagend de spijker op de kop (of ben jij toevallig mijn man die onder de naam Marleen ook op GV bezig is........)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik ben geen man - maar volgens diverse testjes op Internet schijn ik wel heel 'mannelijke hersens' te hebben. Dat klopt vrees ik ook wel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon gemakzucht van die mannen... eventueel gecombineerd met logica (wat maakt het uit waar het staat, het staat toch binnen handbereik?)
o ja, ik ben man en herken het verhaal van Marleen heel goed :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Citaat:Voor JOUW hebben de spullen na de afwas een logische plek..... Marleen, waar zit je met je gedachten? Een beetje ongeordend, is het niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, zelfs na twee jaar GV ben ik er nog altijd niet aan gewend dat je typ/te-snelheidsfouten niet kunt corrigeren - wat ik op al mijn andere fora eigenlijk uit gewoonte wel doe. En ja, mijn man is thuis vanwege de verbouwing, dus die leidt me de hele tijd af ;-)
Ritsuka
12 jaar geleden
+ :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit voor mijn werk studentenhuizen opgemeten en kwam daarbij ook in de kamers van de studenten.
En in de meeste kamers van de studentes was het één grote puinhoop. Met name de hele inhoud van de kledingkast lag meestal meer op de vloer dan in de kast.
Het waren juisten de kamers van de mannelijke studenten die (redelijk) op orde waren. Dus dat vrouwen georganiseerder zijn dan mannen is volgens mij een 'urban myth'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Juzerneem ; studentes zijn nog meisjes he, geen vrouwen. Ik durf ook te betwijfelen of het geordende gedrag bij vrouwen echt is aangeboren ; eerder denk ik dat het iets is dat komt als je een huishouden - vooral met kinderen - moeten runnen, gepaard aan het (aangeleerde ?) plichtsbesef dat veel vrouwen - zeker van mijn generatie en die daarvoor- lijken te hebben.
amigo
12 jaar geleden
over die vaatwasser....ik ken een man die vond dat hij de uitvinding van de eeuw had: keukenkasten in de maat van een vaatwasserrek, hoef je geen twee vaatwassers te hebben maar je zet je schone vaatzet met rek en al in de kast en je zet een leeg rek in de vaatwasser... en inderdaad marleen, ik ben niet geordend omdat dat zo leuk is maar omdat ik dan zo lang mogelijk in bed kan liggen 's morgens en dan toch al die broodtrommels en gymtassen en schoenen , computers en telefoons geregeld krijg in een minimum tijd, als je niks hoeft te zoeken ben je gewoon VEEL sneller klaar met alles, ik vind iets zoeken (vooral als je het niet kun vinden, ZO vervelend, 1000x rotter dan de moeite nemen om iets netjes op te bergen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha ; daar heb je wel een beetje gelijk in ja. Hoewel hier het motto geldt : als je moeder iets opruimt, dan ben je het kwijt.
Ook las ik onlangs het leuke onderschrift : geordende mensen zijn gewoon te lui om te zoeken. Maar je hebt helemaal gelijk ; er gaat zo nu en dan een hoop tijd in zitten. Vooral als IK het heb opgeruimd, maar degene NA mij (en dat kunnen er altijd drie zijn) het vervolgens weer elders laat slingeren.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keukenkastjes in vaatwasser-vorm: Briljant! Ik zie daar wel wat in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben benieuwd Marleen: kan jou man goed de vaatwasser uitruimen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel ideaal, keukenkasten op vaatwassermaat. De meeste dingen staan nl. al keurig geordend in zo'n vaatwasser. Bij mij in elk geval diepe borden bij diepe borden, platte bij platte, koffiekopjes bij koffiekopjes, theekopjes bij thee, bestek bij elkaar, etc. En dan ga je na afloop nog eens moeite doen om een volstrekt andere ordening te creëren in je kast...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Widar: dan zet je een vaatwasser op de slaontafel en een op de eettafel, nog eentje in de slaapkamer, een in de tuin, goh dat zal schelen ^^ Paar dwergen erin om de vaat te doen, scheelt weer stroom en levert werkvoorziening op ;-) @Marleen, ok misschien ben je wat mannelijk maar wel een heel toffe vriendin. En met een meid met ballen is niets mis!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je net zo goed die dwergen in je keukenkastjes zetten, met een teiltje en een theedoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@viridiflavus: Het is pas saai als je het zelf saai vindt. En door eenvoud schep je wel orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja widar, dáár heb jij gelijk in ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Widar, als dát kan ga ik voor de dwergen :-))) ***Dan kun je net zo goed die dwergen in je keukenkastjes zetten, met een teiltje en een theedoek.***
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja idd maar wel op zijn tijd een goeie pauze en beloning dan he, en een mooi uitzicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom? Het zijn geen mensen, dus mogen we die toch gewoon afbeulen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gedraag je >.<
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat? Dat doen we toch ook met andere dieren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, zelfs onze eigen "soort"
Kristal
12 jaar geleden
Ik zag eerlijk gezegd de kabouters voor mij van Rien Poortvliet. Onschuldig tiepje als ik ben ;-)
Dat leek mij nou juist zo aantrekkelijk want die hebben gewoon hun eigen onderkomen etc. en doen dan gewoon even de afwas voor me. Ik zal ze met liefde verwelkomen en zij worden door mij betaald ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja lekker, nou willen ze allemaal bij jou de afwas doen en blijf ik ermee zitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks geen dwergen of kabouters en gooi de vaatwasser ook maar de deur uit,
Wat is er mis met een kerel die zelf de afwas doet en deze keurig opruimt en dat zijn er echt veel.
Dit moet je zien als een stem van de (meestal) zwijgende meerderheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat schijnen homo's te zijn tegenwoordig XD
Kristal
12 jaar geleden
Snotver Widar en Moolkeesje, ik heb geen man en geen vaatwasser in huis... laat mij nou toch die kabouters alsjeblieft!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, maar Moolkeesje, daar is best wel iets tegenin te brengen: een moderne vaatwasser verbruikt minder water en energie dan een man die met de hand de was doet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal: We zetten wel een afwasdienst op, waarbij de vuile vaat wordt verzameld en op een centraalpunt wordt afgewassen.
Kristal
12 jaar geleden
Goed idee Widar!!! Ik doe mee :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook nog bosnimfjes en elfjes in de aanbieding, of moet het mannelijk zijn?
Kristal
12 jaar geleden
Alles wat wil afwassen is op het centraalpunt welkom!!
Maar kaboutertjes zijn zowel mannelijk als vrouwelijk trouwens ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Widar in een modern appartement als het onze, past maar net een afwasteiltje, als we tenmiste de wasmachine en de droger niet de deur uit doen. En daarbei je hebt geen idee, hoe zuinig ik met het afwaswater omspring. @Kristal, jij moet toch wel enorm de pest aan afwassen hebben,als je een éénpersoons afwas al niet wilt doen, zonder de hulp van elfjes, dwergen geesten en kabouter en meer van dergelijk gespuis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkees: Oplossing: droger de deur uit! Kost toch alleen maar energie, terwijl de was gratis vanzelf kan drogen. Ik weet inderdaad niet hoe zuinig jij met water omgaat, maar gemiddeld genomen is een moderne afwasmachine zuiniger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet waar je aan begint met die kabouters he ?? Wij hebben er hier ook een paar, maar plusjes doen ho maar. Wel maken ze altijd stiekem rommel waar niemand van weet, leggen ze altijd de schaar en andere kleinoden op de verkeerde plek, maken lekkernijen op die een ander nog wou, laten deuren en kasten open.....
Altijd (kleine) ellende, en ALTIJD hebben de kaboutertjes het gedaan....deden ze maar eens iets nuttigs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang ze de Klusjes maar doen, dan ken ik de Plusjes wel toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps....tikfoutje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden, Marleen dat het hier gaat om 2 kabouters van de vrouwelijke kunnen en in of omstreeks de puberleeftijd, of is er soms ook eem mannelijke kabouter van meer gevorderde leeftijd bij betrokken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat vermóeden heb ik ook altijd, maar als je dan op de man af vraagt wie ergens verantwoordelijk voor is, wil alleen het mannetje nog wel eens toegeven. Verder zijn het echt altijd de kaboutertjes die het (moeten) hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kaboutertjes zijn hier ook overmatig actief. Toch eens wat vallen zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat doet, knappen ze nooit en te nimmer meer een klusje voor je op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, daar heb ik zo mijn methodes voor ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nja voor je het weet heb je een kabouterplaag, ik weet er alles van...
Kristal
12 jaar geleden
Ach Moolkeesje, ik doe dus niet alleen de afwas maar alles zelf. Tot grote kledingkasten in elkaar zetten aan toe etc.
;-)) (Gisteren voor het eerst in mijn leven de CV-ketel bijgevuld, en goed gelukt, jippie!) Dan werk ik en wil ik ook nog op GV en heb tijd nodig voor mijn sociale contacten... Pliesss Moolkeesje, gun mij een paar kaboutertjes voor de afwas... ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We kunnen je ook wel een moolkees sturen voor de afwas, die schijnen daar heel goed in te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kun je die wel ruilen en zit er garantie op?
Kristal
12 jaar geleden
Misschien wil het moolkeesje wel de leiding nemen over het centraalpunt?
Dan kan hij kaboutertjes en elfjes en bosnimpjes leren hoe het voordeligste met water om te gaan bij het afwassen.
Kristal
12 jaar geleden
Forall, bedoel je nu Marleen haar kaboutertjes?? smile
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed plan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee zon moolkees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Besef wel, dames en heren. dat het hier gaat om een Moolkees die reeds zeer dicht bij het einde van de houdbaarheidsdatum gekomen is en waar al lang geen garantie meer op zit.
Maar als jullie voor vervoer ,onderdak, gezelschap, warmwater en voldoende afwasmiddel zorgen en uiteraard een ruime vergoeding ben ik geneigd en genegen er over na te denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je betaling in pepernoten accepteert, zijn we rond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whahahaah
hij moet een topprestatie leveren dus dat suiker in die pepernoten is wel nodig whahaha
Kristal
12 jaar geleden
Widar en Forall ;-))) Moolkeesje, ik vraag de wind of je mee mag zeilen op haar vleugels, de bomen om een bladerdak, de vogels je te vergezellen, de warmwaterbronnen om je handen te verwarmen en de Aldi voor een flesje afwasmiddel...
Bedenk daarbij de pepernoten van Widar en ik vraag je...; wanneer ga je beginnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mwa bedenken voor 1 eurie heb je al een zak hoor, zo nie goedkoper...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vetbetaald dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te beginnen heb ik al "suiker"dat wil ik dus helemaal niet, daarbij krijg ik al pepernoten van Marloes (zie haar vraag daarover ) en verder vraag ik me af, of jullie, FAWK en Widar, eerst bespreken wie welke opmerking gaat plaatsen, of zitten jullie gescheiden van elkaar elk in een geluidsdichte cabine?
Nee, ik heb het wel degelijk over moneten, een aanvulling op mijn pensioen zou wel aardig zijn. @Kristal die kabouters zij jou van harte gegund en verder wil ik even opmerken dat je al wel het handwerk,maar nog niet het juiste technische woordgebruik onder de knie hebt.
Men vult geen verwarmingsketel, dan zou die uit elkaar springen, men vult de installatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fawkje antwoord naar eigen believen u.u wat dénk je wel niet >.<
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkees: Ik heb werkelijk geen flauw idee wat die vrouw van me allemaal uitkraamt op het internet. Dat zie ik pas als het "leed" al geleden is ;)
Kristal
12 jaar geleden
Je hebt gelijk Moolkeesje, dank je voor de correctie. Daarbij ben ik dan ook wel weer blij dat ik het niet goed zei maar wel goed deed in plaats van andersom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4e alinea, laatste 3 regels..... of hij weet bijna zeker dat hij zijn date mee naar huis neemt... (ervaringsdeskundige)
Ik herken me totaal niet in deze vraag. Ik ben degene die thuis alles functioneel ordend en mijn vrouw plaatst alles maar lukraak waar plek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Algemeen gezien geldt dit denk ik wel, niet overal natuurlijk. Je hebt ook vrouwen die van bodybuilden houden. Niet echt "vrouwelijk" toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gros van mijn vrienden (M) zijn enorm georganiseerd en opgeruimd.
Volgens mij speelt ook de opvoeding een hele grote rol.
Mijn moeder weet dat er wel betere dingen te doen zijn dan schoonmaken en opruimen, en dit heb ik (V) maar al te goed van haar meegekregen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitzonderingen bevestigen de regel.
Ik ben ook bepaald geen huisvrouw, en ken mannen waar je van de vloer kunt eten (okee, niet allemaal even 'straight' nee).
'A clean house is a sign of a wasted life' is niet voor niets mijn motto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitzonderingen bevestigen nooit een regel. Ze ontkrachten ze alleen maar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zie je verkeerd. Zolang het om UITZONDERINGEN gaat, is er dus wel degelijk een regel(maat) c.q. patroon waar te nemen. Pas als het geen uitzondering meer is, maar ongeveer even vaak voorkomend (categorie : niks nieuws meer) kun je niet meer van een regel spreken. Maar dan valt iets dus ook niet meer op.
Voorbeeld :
In de regel hebben auto's vier wielen. Auto's met drie of zes wielen vallen dan ook op, zij zijn de uitzonderingen op de regel.
In de regel vallen mensen op iemand van het andere geslacht. Mensen kunnen ook op het eigen geslacht vallen (en er zijn meer variaties) maar dat zijn allemaal uitzonderingne op de regel. Hier : vrouwen zijn in de regel wat geordender dan mannen. Vrouwen die dat niet zijn en mannen edie dat wel zijn, vallen (blijkbaar) op, en zijn dus de uitzonderingen die de regel juist bevestigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok uitzonderingen maken de regel zichtbaarder/duidelijker. Ze bevestigen niet.
flyingcrow
12 jaar geleden
juist Sirius
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ nja sloddervossen en opruimerige types zit in alle lagen wel denk ik. en iemand kan ook heel opruimerig zijn normaal maar sloddervosserig zijn geworden door andere omstandigheden bijvoorbeeld.
Iemand in mijn vriendenkring kan dit ook absoluut niet en ook geen overzicht houden. Hij heeft ook last van informatieverwerking. Bij hem is ADD gediagnostiseerd. Dus het kan zijn dat het daar ligt. Het is maar een optie om een breed spectrum van oplossingen te bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus als je een sloddervos bent krijg je gelijk een etiketje opgeplakt? Of zijn er ook nette mensen met een persoonlijkheidsstoornis? :)
Dit heeft helemaal niets met de hersenen te maken.
Dit gaat om aangeleerd gedrag. Als hij vroeger echt geleerd had hoe op te ruimen had hij het nu ook zonder na te denken gedaan,
Jij hebt het ook geleerd.
Daarnaast vind hij het nu niet een belangrijk onderdeel, om aandacht aan te besteden.. Anders had hij het jaren geleden wel correct gedaan.
Misschien vind hij het wel typisch een vrouwen taak. Zijn moeder deed her immers ook altijd ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt, omdat ze niet goed zijn afgericht door hun partner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ai die doet pijn hoor, en hoezo niet door hun moeder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat moeders er om bekend staan alle rotzooi achter de kont van hun kinderen op te ruimen en daarom zijn de nieuwbakken partners ook zo ongeordend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adrem, dat werkt alleen als je de rotzooitolerantie van je man en kinderen gelijk is aan die van jou. Bij mij thuis heeft vriendlief geen rotzooitolerantie. Terwijl ik juist blij wordt van rotzooi om mij heen. Laat hij zooi liggen in de hoop dat ik het vanzelf wel ga opruimen kan hij lang wachten. Op een gegeven moment verdwijnt er wel wat zooi, maar lang niet zo veel als waar hij blij van wordt :) Oplossing? Ik heb 'designated mess areas' oftewel plek waar mijn zooi mag slingeren en hij het niet mag opruimen. Dan ruim ik het op andere plekken (meestal) wel op.
amigo
12 jaar geleden
precies DAT hebben wij ook. Een stuk waar ik niks van zeg, al ligt het tot het plafond
En een redelijke "grijze" zone En tot slot een stuk waar ik echt een VETO zet op troep, daar moet ik me ook prettig voelen en dat lukt anders gewoon niet
Omdat de militaire dienstplicht is afgeschaft.
Als je inspectie kreeg en alles niet geordend was opgeborgen (keurig gevouwen stapeltjes een of 2 handen breed) dan kon zo'n sergeant, of vooral hoger in rang, tergend langzaam met een stokje wat ze bij zich droegen je kleding zo uit de kast trekken.
Dan ging de rest van de kast er achter aan en kon je mooi opnieuw alles gaan inruimen en miste je je trein naar huis. En als je schoenen niet netjes stonden of vooral niet goed gepoetst waren dan mocht je het nog eens een keer overdoen en de schoenen van de sergeant erbij als je niet
goed reageerde.
En eerlijk is eerlijk een beetje ordening leeft dikwijls wel zo prettig omdat je meer tijd aan iets anders kunt besteden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verhaal over de militaire dienstplicht vind ik behoorlijk vergezocht, dit kan namelijk net zo goed een averechts effect hebben wanneer manlief uit het leger thuis kwam zonder sergeant.
Daarnaast is het uiterst persoonlijk wat fijn leeft, ordening of afvalbult.
Ceeve
12 jaar geleden
Zeker student gezien je voorkeur voor een afvalbult
Wie heeft die 'logische' indeling van de kastjes bedacht? Jij of je man?

Ik durf wel een gokje te wagen dat jij de inrichting hebt gedaan. Voor hem staat dan waarschijnlijk niets op een logische plek. (Ook al staat het al jaren zo.) Voor jou wel, daarom kun je ook op de automatisch piloot alles in de kast zetten.

Bij mij thuis heeft vriendlief de indeling gedaan. En gooi ik dus alles door de war, want mijn gevoel voor indeling is anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij alle antwoorden en reacties, mis ik een ding: wie gebruikt het daarna weer? Bij mij liggen in de bestekbak bv alle handvaten naar links, omdat ik links ben. En ik haal er vaker wat uit. De theedoeken in 4-en de handdoeken in 3-en, omdat het dan beter past. En zo zijn er nog wel meer "handigheidjes".
Als je iets niet handig vindt, dan ga je het toch zo doen dat het wel handig is? (Dat is een nuttige toepassing van "liever lui dan moe.") Jammer genoeg de ideeën over "handig"nogal per persoon.