1 op 4 mensen laat een zieke vriend in de steek Maar waarom?

Ik zoek wetenschappelijke onderzoeken die hier antwoord op geven!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je bij de 25% ?
amigo
12 jaar geleden
jammer dat je er niet bij zet hoe je aan die 25% komt
en wat is in de steek laten? zorg ontzeggen? of niet vaker komen dan gemiddeld?
of minder komen dan gemiddeld? is er een wetenschappelijk defenitie voor dit in de steek laten of telt hoe de patient het ervaart...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat niet van die reclame campagne van een tijdje terug?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik kan me ook een dergelijke reclame herinneren...die was van Sire, deze actie van Ogilvie hoorde er ook bij: http://www.youtube.com/watch?v=kQlY4auEDMA
(mooie actie)

Antwoorden (3)

Misschien dat ze niet weten hoe ze met zo'n situatie om moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin -.
Daarom +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens Amigo heb ik goed gegokt. Ik wil dat de - teruggenomen wordt. (-:
Ik zou me zo voor kunnen stellen.... dat je nog een jonge vrouw bent van begin 20 en zielsgelukkig met je vriend. Je besluit samen te wonen en maakt plannen voor de toekomst, trouwen, kindjes krijgen enz. enz. Je vriend heeft ook een hele mooie baan en jij kan thuis blijven zodra de kids er zijn.
Maar ineens slaat het noodlot toe en je vriend raakt gehandicapt en komt in een rolstoel en raakt zijn baan kwijt en krijgt een WAO uitkering en weg plannen!!!

Je bent nog maar 25 en hebt nog geen kinderen maar als je ze zou krijgen zal je voor een groot deel alleen voor de kinderen moeten zorgen, alleen de kost verdienen en dan ben je nog maar op het begin van je echte leven....Dit lijkt me heel moeilijk voor zowel de zieke vriend als ook voor haar.

Het lijkt me niet terecht om zo een vrouw/meisje te veroordelen als een zieke in de steek laten.....
Je kan het ook zo zien....als je niet weet hoe het is om met een zieke samen lief en leed maar vooral ook onbegrip en ongeduld en misverstanden ups en downs en spanningen te hebben met je vriend/echtgenoot(e), dan heb je bij wijze van spreke nog geen recht te beoordelen of iemand een zieke vriend in de steek laat puur omdat die persoon ziek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mensen laten zo''n iemand in de steek omdat ze juist niet weten wat ze met zo'n situatie aanmoeten...
Hoe moet je reageren op zo'n iemand? Het vergt wel veel energie, want je weet dat het niet goed gaat. Dat is iets wat je niet wilt.