Hoe kom ik voor mezelf op?

Mensen maken graag grapjes over mij meestal lach ik mee maar ikk vindt dit niet leuk (soort zondebok) en ook zeggen ze soms gemene dingen. Zal waarschijnlijk ook deels door mij komen maar hoe pak ik dit aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (12)

Ey jonge,
Je moet gewoon voor jezelf opkomen en er wat van zeggen als je wat niet leuk vind. Je moet je niet over je heen laten lopen maar sterk zijn! Je kan 't, niet bang zijn joh. Ze zeggen die gemene dingen alleen maar om zogenaamd stoer te doen. Jij bent veel toffer als je gewoon zegt wat je vind. Als je echt uitgescholden wordt, zou ik zeggen: Doe's normaal joh mafkees!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit zelf ook meegemaakt, en het is inderdaad erg vervelend.

Je moet proberen om alle moed bij elkaar te schrappen en er wat van te zeggen. Als je dit gewoon langs je heen laat gaan kun je een hele lage zelfwaardering krijgen, omdat je iedereen maar gewoon over je heen laat lopen. Je kunt ook gewoon bij ze weglopen als ze vervelend doen.

Dit soort gevallen maken je niet alleen verdrietig maar kunnen je ook wakker houden in de nacht.

Als je de mensen zelf niet durft te confronteren, kun je het beste naar een docent gaan en anoniem het probleem uitleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me een goed idee om te zeggen dat je bepaalde opmerkingen niet leuk vindt. Als het echte vrienden zijn houden ze er wel mee op. Zo niet: misschien toch eens kennismaken met andere, wellicht leukere?, mensen. Je moet het (denk ik) zo maar bekijken: gaan ze met jou om zoals jij zelf met hen om gaat? Want zoals jij mensen behandelt, zo wil je zélf ook behandeld worden toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is gewoon gelijk uithalen.
Dan schrik je ze echt wel af, of je moet een hele lompe, scheve techniek hebben zoals (sorry als ik mensen beledigd of dergelijke) een nerd meestal heeft.
Dan kan je wel een klap terug verwachten, maar meestal niet hoor!
Je moet jezelf niet zo makkelijk overheen laten lopen door een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-, als jij een grapje zou maken, en er het kwaad niet van zou inzien, en dan opeens een klap krijgt, word je aggressief, maar weet je nog niet waarom je die klap kreeg. Daar maak je dus niet echt vrienden mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slecht advies
Soms helpt het dat je op een vecht sport gaat daar krijg je meer zelf vertrouwen van en als ze je pesten dan komt het er ook wel is van dat ze aan je gaan zitten en misschien dingen van je kapot gaan maken dit heb ik zelf mee gemaakt en ik en op zelfverdediging gegaan ik ben dan niet egt een nerd Ofzo maar ik had wel vaak ruzie en werd ook gepest vaak wist ik ook niet hoe ik daar mee om moest gaan maar door zelfverdediging kun je die dingen beter aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon zeggen waar het op staat! Bijv: Hey jongens, alles leuk en aardig maar zulk soort dingen zeg ik ook niet over jullie. Laat mij erbuiten wil je! Met eerlijkheid kom je het verst en weten ze gelijk waar ze aan toe zijn. Vooral niet het gedrag gaan kopiëren want dat kan verkeerd vallen of als uitdaging worden gezien. Of je trekt gewoon je schouders op en zegt dat je het geen leuke opmerking vind. Kunnen ze ook niks mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fijn dat je deze vraag stelt, velen herkennen zich erin.
Je mag niet over je heen lopen, dit is een feit, maar het is wel vervelend om als het niet in je aard ligt constant je te moeten verdedigen en van je af te bijten. Het kost je te veel energie omdat je meer moeite moet doen, dan iemand anders hiervoor.
Het allerbeste is om het een keer te zeggen, in een mail, telefoon of in het gezicht.Waarom het je stoort en dat je het niet leuk vind, en dan moet je maar proberen het contact te laten varen, of te minderen. De personen in kwestie zullen er even over moeten nadenken. En als ze je waard zijn zullen ze gauw weer contact met je opnemen en het anders aanpakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze eens een keertje "nee"of" nee dat wil ik niet".dat zal je ervaren als een overwinning.en dat bouw je langzaam op.
en zo verleg je je grenzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bekijk het eens positief: ze zijn gewoon jaloers op je en proberen je daarom te kleineren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
-Je bent een buitenbeentje. Waarom?
-Ik weet niet waarom vandaar dit voorbeeld:
-We gaan er vanuit dat je liever met je neus in de boeken zit om de beste van de klas te worden.
-Het leven bestaat uit groepsvorming waar jij niet aan meedeed. Gevolg: pesterijen schelden en dingen naar je toegooien.
-Jij durft niets te zeggen of terug te doen.
-De slappe leraar merkt dit zogenaamd niet op. Geen hulp van hem.
-Je kunt dit met de mentor bespreken. Deze valt zijn collega niet af; en doet hij er wat aan zit je het volgend jaar weer met hetzelfde omdat er een andere mentor is.
-Je kunt dan naar een zorgteam gaan, maar met socioos wordt het pappen en nathouden zodat er weer niets gebeurt.
-Dus uiteindelijk naar de directeur met je verhaal. Hij zegt dit te gaan bekijken maar heeft het zo druk en voordat je het weet is het schooljaar voorbij en komt daar ook niets uit.
-Je zoekt naar wezens die hetzelfde zijn als jij. Je komt dan een een grote groep terecht van jongens die je echt begrijpen.
-Als je naar de les gaat lopen ze met je mee (zoiets wat ook in de gevangenissen plaatsvindt)zodat de klasgenoten niets meer doen.
-Als jouw groepje uiteen valt door een verandering, waardoor het groepje te klein wordt; zal het pesten opnieuw beginnen.
-Dan is dit het moment dat je eens flink gaat exploderen.
-Na zoveel meegemaakt te hebben en slecht slapen ben je in staat om de vijand (al is hij 2 meter 20) te vermoorden.
-Zover hoeft het niet te komen want... je hebt het scenario van aanpak in jouw hersenen al enkele malen doorgenomen.
-Op de grote dag van ommekeer stap je naar de grootste gangmaker toe. Kijk onbevreesd hem rustig recht in zijn ogen zonder woorden.
1) Hij is intelligent en neemt jou uitgestoken hand aan, of...
2) Hij is een braniemaker en voelt zich geroepen t.o.v. zijn groep iets te moeten zeggen of doen om jou belachelijk te maken.
- Toek hem dan geheel onverwacht keihard recht op zijn neus in het bijzijn van allen.(een goed passende vuiststeen helpt)
-Loop daarna zelfverzekert weg. Dit is jouw reactie als de grenzen zijn bereikt.
-Vanaf die dag is het pesten gegarandeerd afgelopen.
Het moest gebeuren.(Heb dit zelf meegemaakt)
-Als je niet bang bent spreek je een andere taal. De taal van volwassen moed, die respect afdwingt.
-Maak je deze leuze eigen:
"Hoedt u voor de woede van een geduldig mens".
-DIT WERKT ECHT! ...accepteer dat dit hoort bij een eerlijk, fatsoenlijk en natuurlijk gedrag.

-Heb je hier wat aan vriend?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ondanks dat je meelacht zullen zei die je pesten toch wel merken dat je het niet leuk vind en dat is dan een reden om er mee door te gaan, helemaal omdat je geen verweer toont geeft dat een tegenstrijdige boodschap. Zo va: o hij vind het niet leuk maar blijkbaar kan het hem niet schelen, gaan we lekker nog ff door'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien niet aardig maar het helpt vaak ook om dingen te zeggen als; kijk naar jezelf, of gelukkig ben ik jou niet want dan was het nog veel erger ed. Maar dan niet op een gemene toon.