Waarom herinner je wel dat je iets vergeten vent, maar niet wat je vergeten bent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een hele goeie!

Antwoorden (5)

dat zal wel intuitie zijn, je mist iets maar je weet niet wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het gemakkelijker is om te onthouden dat je bijvoorbeeld drie dingen uit de supermarkt moest halen dan dat je boter, kaas en eieren moet halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is intuïtie. Het gevoel van iets vergeten zijn.
Wat je vergeten bent komt op een gegeven moment ook wel boven drijven, maar doorgaans te laat.
Soms is het zo voor de hand liggend dat je jezelf wel voor de kop kunt slaan.
Zo wilde ik onlangs bami maken. Bamipakket gehaald, bamivlees gehaald, bami-mix gehaald... de hele tijd het idee dat ik iets vergat, kon er niet opkomen... Thuis bedacht ik me dat het handig was geweest als ik de Mie zelf ook meegenomen zou hebben....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als je weet wat je bent vergeten, je niet meer na hoeft te denken over wat je vergeten bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja..ja...l
leuk ;)
Een gemiddeld mens moet behoorlijk wat onthouden op een dag. Sommige dingen zijn zo logisch dat je je niet kunt voorstellen dat je ze kunt vergeten. Dus je 'slaat het op', er komen tig andere dingen tussendoor en dan komt het moment dat je de opgeslagen info weer naar boven moet halen. Je wéét dat je nog iets moest doen, maar wat het precies was dat ben je vergeten. Terwijl je op het moment van opslaan ervan overtuigd was dat je het zo weer terug kunt halen. Niet dus.. tenminste niet altijd en niet altijd direct :)