Waarom gaat een moordenaar altijd terug naar de plaats van het misdrijf?

Veel misdadigers worden gepakt op het moment dat ze terugkeren naar de plek des onheils. Waarom doen ze dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Sommige seriemoordenaars keren terug naar de plaats delict, of de plek waar zij de stoffelijke resten van hun slachtoffer hebben achtergelaten. Meer dan eens eigenen seriemoordenaars zich persoonlijke bezittingen van het slachtoffer toe; het terugkeren naar de plaats delict of het in de nabijheid houden van het slachtoffer anderszins, alsmede het toe-eigenen van persoonlijke bezittingen zijn allen middelen om 'ultieme macht' over het slachtoffer te hebben, iets dat vaak het hogere doel van seriemoordenaars is gebleken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op die plaats kunnen ze de opwinding van hun daad herbeleven, dat geeft een kick.
Dit geldt overigens alleen voor een bepaald type (lust)moordenaars.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat echt bewezen of gebeurt dat alleen maar in boeken?
Als er bewijzen zijn hoeft de politie echt niet te wachten op de moordplek, tot ze terugkomen. En de politie kan ook niet blijven posten en iedereen inrekenen die toevallig op die plek komt, in de hoop dat het de misdadiger is.

Maar als het echt waar is dan zal er ook wel een dosis overmoed bij de moordenaar zitten
13 jaar geleden
Als over moord denkt, denk dan eens aan al die verschillende moorden. Haat, jaloezie, voorbedacht of impulsief moorden hebben meer te maken of iemand terug keert. Terug keren doen er denk ik niet veel. Ik denk dan meer aan b.v. serie moordenaar die terug zouden keren. Het zou de politie wel erg makkelijk maken als de meeste moordenaars dat deden.