Hoe heet de ster die 's avonds in het westen opvallend flonkert?

Het valt me op dat er in de nazomer/herfst altijd een ster opvallend flonkert in het westen, welke ster is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
50.5K

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VENUS komt vier uur voor de zon op. De planeet is 's morgens boven de oostelijke horizon te vinden. Omdat zij het helderste sterachtige object aan de ochtendhemel is, wordt Venus nu 'morgenster' genoemd. Op 1 september komt de planeet in conjunctie met Saturnus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeroen bedankt voor de aanvulling.
Het is geen ster, maar de planeet venus,ook bekende als avondster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
VENUS komt vier uur voor de zon op. De planeet is 's morgens boven de oostelijke horizon te vinden. Omdat zij het helderste sterachtige object aan de ochtendhemel is, wordt Venus nu 'morgenster' genoemd. Op 1 september komt de planeet in conjunctie met Saturnus
Het is weer zo ver! vanaf februari tot september is de planeet Venus een avond verschijning in het westen! Niks wekker meer zetten om de heldere planeet te kunnen zien, gewoon ‘s avonds in of na de schemering naar buiten kijken en genieten maar. Tot begin maart is Venus op het einde van de schemering laag boven de westelijke horizon te zien, daarna neemt ze snel in hoogte toe tot ze de stralende ‘Avondster’ is, die de sterrenhemel in de schemering en vroege avond domineert
Bronnen: