Wat zou er gebeuren als je een periodiek systeem der elementen maakt met de echte elementen?

Wat zou er gebeuren als je een periodiek systeem der elementen maakt met de echte elementen? Dus je zet alle elementen die in het periodiek systeem naast elkaar staan ook naast elkaar maar dan met het fysieke element. Wat gebeurt er dan?

1.4K
bamibal
2 jaar geleden
Dan heb je een probleem, want een aantal elementen is radioactief.
tinus1969
2 jaar geleden
Dan verkoopo je die voor 140 dollar https://mrelements.com/products/elemental%E2%84%A2-periodic-table-with-real-elements
Thecis
2 jaar geleden
@bamibal
Komt goed, kwestie van afstand houden of snel handelen. @Tinus
Hahaha, mooi gevonden!
Antoni
2 jaar geleden
@ikbenevi, bedoel je welke elementen met elkaar zouden reageren en welke effecten dat zou hebben? Hoe er bijvoorbeeld nieuwe stoffen ontstaan die weer (verder) reageren met andere elementen en stoffen?
tinus1969
2 jaar geleden
@Thecis, ik weet dat er ook kasten/tafels bestaan met (bijna) alle natuurlijke elementen. Sommige zijn echter extreem zeldzaam, zoals Francium.
Thecis
2 jaar geleden
Ik mag toch hopen dat er geen pure fluor in die tafel zit. Naar goedje namelijk. Fluor is de stof waar de meeste chemici aan dood zijn gegaan als ik me niet vergis. ;-)

Antwoorden (1)

Het gas vervliegt, de vloeibare stoffen stromen weg en alleen de vaste stoffen blijven staan. Da's een grapje natuurlijk.
Maar als je alle elementen in één ruimte bij elkaar zou voegen, moet je wel zorgen dat je niet in de buurt bent. Er zullen stoffen zijn die zich verbinden met andere stoffen. Het lijkt me niet eens uitvoerbaar. Hoe denk je dat de gassen zich gedragen, en de vloeibare stoffen? Mijn antwoord: doe het maar niet!