bestaan er een grafiet- en diamantvormen van silicium?

de aardkorst bevat meer silicium dan koolstof. toch komen grafiet en diamant er in voor,
Siliciumcarbide(SiC)is een diamantachtige combinatie van beide. ik zou me ook een grafietachtige stof met die samenstelling kunnen voorstellen maar bestaat die?

1.2K

Antwoorden (1)

Diamant zijn koolstofatomen die in zeer zuivere kristalvorm gerangschikt zitten.
Halfgeleider chips bestaan uit zeer langzaam, zeer zuiver gekristalliseerd Silicium.
Ik denk dus dat dit aan jouw definitie voldoet.
Het zijn alleen zeer dunne plaatjes (chips) en dus nooit in grote brokken zoals koolstof.
Reddie