Is 10 druppels van 35 procent alcohol evenveel als 29,17 druppels alcohol van 12 procent?

Ik kom er niet uit. Je zou zeggen dat het dezelfde hoeveelheid is maar ik weet het niet zeker.

Indien het niet juist is wat is wel de juiste berekening hiervoor?

Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.2K
ronron1212
2 jaar geleden
Een druppel met ee bepaalde alcohol wordt niet meer of minder door het aantal druppels alleen de hoeveelheid wordt meer,
Thecis
2 jaar geleden
Hij bedoelt de totale hoeveelheid alcohol...
Poet
2 jaar geleden
Ja het klopt. Ik leg het iets anders uit. Iets makkelijker al zeg ik het zelf. Als je 10 druppels hebt die voor 35% uit alcohol bestaan dan heb je dus 10 keer 0,35 druppel alcohol = 3,5 druppels alcohol.
Als je 29,17 druppels hebt die voor 12% uit alcohol bestaan dan heb je dus 29,17 keer 0,12 druppel alcohol = 3,5 druppels alcohol. Trouwens: veel succes met 29,17 druppel afpassen ;)

Antwoorden (1)

Het antwoord klopt. Als je kijkt naar de totale hoeveelheid alcohol in die 10 druppels 35% komt dat inderdaad overeen met 29,1667 druppels 12%.

Ik vind het het makkelijkst om dit met een vergelijking te doen
10 maal 35 = X maal 12
X = (10 x 35) / 12
= 29.1667 ml
Thecis
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Ben zo benieuwd waar de min vandaan komt.
Castle
2 jaar geleden
+ van mij. Jammer dat ze niet pas een min kunnen plaatsen als ze die ook motiveren.