Heeft het zin om himalaya zout en kokend water in een dispender te doen en dan stomen en inhaleren?

Ik denk zelf van niet omdat als ik bv denk aan overleven en je hebt alleen maar zeewater
en je gaat dit koken en vangt de stoom op, dan word het zoet water en het zout blijft achter.
Dit denk ik maar denken is niet zeker weten.
Daarom mijn vraag aan iemand die scheikundig zekerheid kan geven.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
3 jaar geleden
Het zout blijft achter

Antwoorden (1)

Dit is geen scheikunde, maar natuurkunde.
Het klopt inderdaad, dat als je water met een zoutoplossing gaat koken en verdampen, het zout gewoon achterblijft. Dat is ook precies de manier waarop ze zout winnen in wat primitievere landen. Je schept zeewater in een pan of bekken, en door de zon verdampt het water.
3 jaar geleden
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ja maar kan je het water wat stoom is geworden opvangen dan afkoelen totdat het weer (zoet) water wordt - kan je dat water dan gewoon drinken of is het alsnog the zout of wat dan ook ???
teusvh
3 jaar geleden
Als alleen het water verdampt, en je laat dat weer condenseren, dan heb je nog steeds alleen water. Gedestilleerd water.