de bovenste laag van het water is het koudst en bevriest dus.Ijs is ook nog eens kouder dan water en blijft dus boven drijven. Het water daaronder is afgesloten van de koude buitenlucht en blijft dus iets boven de 0 graden en bevriest daardoor niet
anneliez
3 jaar geleden
Hangt af van hoe koud het is. Bij extreme kou kan al het water bevriezen maar normaal gesproken heeft het ook met druk te maken die ijs op het water uitoefent. Hoe groter de druk op water hoe kleiner de kans dat het zal bevriezen. In de diepzee heerst een zeer hoge druk en kan het water enkele graden onder nul zijn maar bevriezen doet het niet.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SnakeEye
3 jaar geleden
Hoe kan een hard stromend waterval dan bevriezen...?