Hoe moet je een elektromagneet berekenen?

Hallo, ik wil een elektromagneet maken die een vaste magneet kan afstoten met de houdkracht van 40kg hoe bereken ik dit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Als je het zelf wilt berekenen moet je eerst in de theorie duiken van de elektrofysica. Een mooi aanknopingspunt vind je onder de link:
Hoe de kracht van een elektromagneet te berekenen?
Bereken de kracht door de vergelijking te schrijven:
F = (n x i)2 x magnetische constante x a / (2 x g2)
Waarbij, F = kracht, i = stroom, g = lengte van de opening tussen de magneet en een stuk metaal, a = oppervlak, n = aantal omwentelingen in de magneet, en de magnetische constante = 4 x PI x 10-7.
Analyseer uw elektromagneet om de afmetingen en de hoeveelheid stroom die u er doorheen gaat te bepalen. Stel je bijvoorbeeld voor dat je een magneet hebt met 1000 bochten en een dwarsdoorsnede van 0,5 neters die je met 10 ampère stroom zult gebruiken, 1,5 meter van een stuk metaal. daarom:
N = 1.000, I = 10, A = 0,5 meter, g = 1,5 m
Steek de cijfers in de vergelijking om de kracht te berekenen die op het stuk metaal zal werken.
Kracht = ((1.000 x 10)2 x 4 x pi x 10-7 x 0,5) / (2 x 1,52) = 14 Newton (N).