Als je groen bloed zou hebben, welke kleur zou je dan zien als je je vinger op een felle lamp houdt?

Als je je vinger achter op een fel lampje houdt lijkt het of je vinger doorzichtig en waarbij er een rode gloed zichtbaar is.
Nu is de vraag of die rode gloed komt doordat je bloed rood is om komt dat doordat de andere kleuren door je weefsel (en bloed) er uit gefilterd zijn net zoals de zon in de avonduren ook roder is.

erotisi
3 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Welke kleuren zou groen bloed eruit filteren denk je?

Antwoorden (1)

De rode kleur die je ziet als je met een lampje door vinger schijnt wordt veroorzaakt door het feit dat de rode bloedlichaampjes de andere kleuren dan rood absorberen. Als je bloed groen zou zijn, zou je om die reden een groene gloed zien.
escape