NEEN.
CO2 is koolstofdioxide ofwel de chemische verbinding tussen koolstof en zuurstof.
Stikstof komt voor als gas met de chemische formule N2.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Beide gassen komen van nature in onze atmosfeer voor. Maar er zijn wel degelijk grote verschillen.In de context van milieuvervuiling wordt met “stikstof” voornamelijk ammoniak en stikstofoxiden bedoeld.
Een andere naam voor CO2 is koolstofdioxide. Koolstofdioxide wordt gevormd bij de volledige verbranding van koolstof of koolstofhoudende verbindingen (olie, kolen, gas). Te hoge concentraties koolstofdioxide heeft een negatief effect op het milieu. Het broeikaseffect wordt veroorzaakt door te hoge concentraties CO2 in de atmosfeer en dat zorgt voor klimaatverandering.
fremar
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@fremar
Wat is de vraag? Wat is het antwoord?
Zoals de vraag gesteld wordt heeft het niets met milieu te maken. Alleen met zeer basale chemie.