Waterstof wordt veel te heet, om zijn warmte direct af te geven aan een warmtepomp.
( Je zou wel de rest warmte nog kunnen gebruiken van de afvoer, als het niet te heet is. )
En het koelmiddel van warmtepompen hebben een thermische limit.
(koelmiddel nummer ) [boiling point] {critical temperature celsius}
(R32) [ -52 graden celsius ] { 76 graden celsius }
(R134a) [ -26 graden celsius ] { 101 graden celsius }
(R290) [ -46 graden celsius ] { 96 graden celsius }
(R410A) [ -51 graden celsius ] { 70 graden celsius }
kijk hier voor meer koelmiddelen info:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_refrigerants
elder161 snapt helaas niks van warmtepompen,
daar heb ik wel eens een discussie mee gehad.
En die kwam toen ook met de
(Wet van behoud van energie).
hij heeft er een punt mee die waar is.
Maar toch kun je van 100% meer maken
Eigenlijk creëert een warmtepomp geen warmte of kou.
Die verplaats 4 kw warmte uit de lucht van buiten naar binnen, met 1 kwh stroom verbruik.
( maar dat snappen de meeste het nog steeds niet. )
Laten we het is anders uitleggen bijvoorbeeld met een personen Auto.
Auto = Warmtepomp
Benzine = Stroom verbruik
Persoon = Warmte bron (lucht/water/bodem/grond)
Aantal personen in de auto = De C.O.P. Waarde van warmtepomp
Maximaal Tank benzine van de auto = Wet van behoud van energie
Als er maar 1 persoon met de auto ergens naar toe rijd,
dan heeft de auto minder rendement,
dan met de dezelfde benzine tank met 4 personen in de auto.
( en dan haal je 400% uit 100% )
Snap je het ?