hoeveel mm is 3/8" diameter inch (bij een magneetafsluiter)?

Toegevoegd na 8 minuten:
als je ongeveer 15mm diameter nodig hebt hoeveel inch is dit dan?

keuze uit: 3/8" of 1/2" of 3/4" of 1"

94.5K

Het beste antwoord

Dit is gasdraad en deze wordt inderdaad in inch uitgedrukt, maar men meet daarbij de inwendige diameter van een buis. De uitwendige diameter is bij 3/8 ongeveer 15 mm , bij 1/2"ongeveer 22,5 mm , bij 3/4"ongeveer 28 mm en bij 1"ongeveer 35 mm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

3/8 inch = 3/8 * 2,54 = 9,525 mm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Inch is 25,4 Mm. 3/8 inch is dus 3/8*25,4 Mm. is 9,525 Mm. Een mooie vuistregel die ik vaak gebruik om deze maten om te rekenen is:
1/16 Inch = 1,6 Mm. Als je dit uitspreekt klink het als:
een zéstiende Inch is één zes tiénde Milimeter.
Dan kom je bij benadering op 9,6 Mm.

Toegevoegd na 10 minuten:
Bij je toegevoegde vraag kom je dan uit op ongeveer 5/8 Duim. Jouw(gevraagde) opgegeven maten corresponderen dus niet met je gevraagde maat. 10*1,6 Mm. = 10/16 " oftewel 5/8 "
Dit komt het dichtst in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 inch =25,4 mm

3/4 inch= 19,05

1/2 inch = 12,7 mm

1/2 inch komt dus het dichtste in de buurt van de 15 mm,
als je alleen mag kiezen uit de mogelijkheden die jij opnoemt.

Toegevoegd na 44 seconden:
3/8 inch= 9,525 mm
13 jaar geleden
De maat is gemakkelijk om te rekenen 1 inch = 25,4 mm, maar het is niet alleen de diameter maar ook de draadsoort is niet metrisch

Toegevoegd na 2 minuten:
Aannemende dat er 3/8" schroefdraad hebt op de afsluiter ?