Dit kan alleen op een laboratorium.
De monsters koek of reep worden fijn gemalen en goed gemengd met water. Een behandeling met het enzym amylase zorgt ervoor, dat het zetmeel wordt opgelost en afgebroken tot suikers. De pasta wordt door een filter geperst, zodat alleen de oplossing van eiwitten en suikers door het filter komen.
Omdat eiwitten geladen moleculen zijn worden ze gescheiden met elektroforese. Dit is een scheidingsmethode welke hoort bij de chromatografie en die b.v. ook wordt toegepast om een DNA-profiel te bepalen.
De eiwitten worden blauw gekleurd met een speciale reagens (ninhydrine). DE intensiteit van de kleurstof kan worden gemeten met de z.g. colorimetrie (dit is een instrumentele methode voor kleurmeting; vandaar de naam colorimetrie).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Super bedankt, dit helpt me echt heel erg