Zwicky concludeerde dat er iets moest bestaan als donkere materie. Zijn observaties van sterrenstelsels in de Comacluster toonden bij acht daarvan dat ze rotatiesnelheden bezaten die vele malen groter waren dan verwacht. De snelheden die Zwicky mat bedroegen 3 miljoen kilometer per uur, wat zou impliceren dat de massa zo'n 50 maal zo groot zou moeten zijn als te verwachten was op grond van de waarnemingen. Zwicky nam aan dat dunkele Materie, donkere materie dus, verantwoordelijk was voor deze hoge snelheden.
erotisi
4 jaar geleden
De Engelsman Lord Kelvin ontdekte in 1884 dat je aan de hand van de verspreiding van snelheden van sterren in de Melkweg kon inschatten hoeveel massa de Melkweg moest hebben en daarmee hoeveel sterren er waren die je niet kon zien.
In 1906 gebruikte Henri Poincaré in 'The Milky Way and Theory of Gases’ voor het eerst de term 'donkere materie' bij de bespreking van Kelvins werk.
SimonV