Is een ultrasone kattenverjager hoorbaar voor mensen?

Hoe kan dat ultrasoon geluid hoorbaar is voor mensen? En dat deze hoge pieptonen o.a. hoofd- oorpijn en voor tinnitus (oorsuizen) verschijnselen zorgen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Tinnitus wordt niet veroorzaakt door ultrasoon geluid, maar door andere oorzaken. Ik kan me de verwarring voorstellen, want (ook) tinnitus klinkt vaak als een hoge piep, maar het is dus iets anders....
TurfGraver
5 jaar geleden
Ultrasone geluid is niet hoorbaar voor mensen, of het zou aan de ondergrens van het ultrasone geluid moeten zijn en een jong iemand met zeer goed gehoor.
Anders is het geen ultrasone geluid. ;-)
Rieneke1
5 jaar geleden
Veel jongeren horen deze toon wel, en zelfs sommige ouderen. Er is wel eens mee geëxperimenteerd bij hangplekken van jongeren staat me bij.
TurfGraver
5 jaar geleden
Die hangjongeren verdrijvers werken met een frequentie tussen 17 en 20 kHz.
Ultrasone is hoger dan 20 kHz.

Antwoorden (2)

JA alleen bij jongeren bij ouderen niet
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ken dat ding, die heeft mijn vader ook. Maakt een irritant geluid die ook voor mensen goed hoorbaar is.
Er zit een soort sweep in van laag naar hoog.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Klopt, 17 - 20 kHz (dus geen ultrasone).