Weet iemand hoe ik het water van een bad kan veranderen in spuitwater(voor een wellness beleving)?

Ik ben een wellness uitbater en zou graag een wellness beleving maken met een bad gevuld met spuitwater. Je moet ergens water mengen met natriumbicarbonaat en azijn. Maar ik zou ook graag de verhoudingen weten en ook willen weten of de mensen geen irrities zullen krijgen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Tja, ik weet niet of een op die manier aangemaakte spuitwater zo'n lekker wellness beleving zal bieden.
Natriumbicarbonaat wordt inderdaad CO2 als het met een zuur in aanraking komt.
Lijkt mij fijner als er gewoon CO2 (onder druk) aan het water wordt toegevoegd.
Reddie
5 jaar geleden
@TurfGraver, die druk kun je in een bad dus wel vergeten.
TurfGraver
5 jaar geleden
Dat lijkt mij ook Reddie.
Zou het dus ook niet in het bad toevoegen maar bad later met het water met Co2 vullen.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Het lijkt me, als je zoiets wilt aanbieden, dit door een professioneel bedrijf laat uitvoeren en met hun dus kijkt wat de mogelijkheden zijn. Je wilt toch geen bedrijfsrisico's ondernemen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het probleem is dat geen enkel bedrijf dit aanbied, alleen bij de spathermen zelf bieden deze behandeling aan.
tinus1969
5 jaar geleden
@Steve, als er bedrijven die dit aanbieden, dan hebben die bedrijven ergens hun deskundigheid vandaan. Zoek die deskundigheid; want onprofessioneel zelf kloten leidt tot grote problemen.
Onprofessioneel zelf kloten leidde bv ook tot legionella uitbraken. Zoiets wil je niet.

Antwoorden (1)

''Natriumbicarbonaat en azijn'' levert inderdaad CO2.
Hoewel natriumbicarbonaat geen probleem is (badzout), lijkt me azijn niet zo ''wellness'' in een bad.
Beter de CO2 uit een fles in het water oplossen. CO2 lost goed op in water (1,45 g/l).
Spuitwater patronen zijn te koop. Flessen CO2 ook (horeca).
Reddie
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
zal dat dan niet te duur uitvallen voor een volledig bad te vullen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@reddie ik zie dat jij dat uitdrukt in g/l maar is co2 niet vloeibaar en als je het laat ontsnappen is het in gasvorm, hoe kan je dan weten hoeveel gram dat je aflaat?