Kun je het Vaticaan opblazen met antimaterie?

In de film Angels en Demons wordt het Vaticaan bedreigd, maar kan het ook in het echt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan in de toekomst vast wel, maar nu nog niet. De kunst is om antimaterie te maken en te verpakken. Het maken is nu mogelijk, maar alleen in hele kleine hoeveelheden (enkele atomen), die niet groot genoeg zijn om het Vaticaan op te blazen.
Het verpakken is echter nog een groter probleem, want zodra het met gewoon materiaal in aanraking komt nihileert het meteen.
Je zou anti-materie bijvoorbeeld kunnen opsluiten in een magneetveld, dat is nu ook al mogelijk maar daarvoor zijn zeer zeer zeer sterke magneten nodig, die zeker niet draagbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In theorie kan materie en anti-materie met een grote plof in energie veranderen. Het probleem is dat het bijna onmogelijk is om antimaterie van enig volume op aarde te maken. In het boek en de film kan er natuurlijk veel meer ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan, maar de energie om die anti-materie te maken is zo groot dat het praktisch niet mogelijk is...

en waarin bewaar je die antimaterie dan die je naar het vaticaan gaat brengen...

En ik ben bang dat de wereld met het vaticaan mee naar de filistijnen zal verdwijnen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat kan....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je genoeg kan produceren kan je ook meteen je Nobel prijs gaan ophalen...
Ik denk dat een paar kilo semtex/C4 succesvoller is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je genoeg anti-materie weet te maken (en dat hoeft idd niet veel te zijn, de film heeft dat goed) kan dat zeker ja. Maar het record voor bulk anti-materie productie staat voor zover ik weet op 1 heel waterstof atoom. Niet genoeg om een knal te geven die je zonder heel gevoelige apparatuur waar kan nemen.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik stel voor het Vaticaan gewoon op te blazen, maar het wel vooraf aan te kondigen, zodat ze de kunstschatten kunnen weghalen. Maar niet de Paus en zijn maten inlichten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan ook Mecca en Jeruzalem meteen meenemen, zijn we van het gezeur af...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Yep, let us start