Wat gebeurt er als mijn filterpomp te weining vermogen heeft voor mijn warmtepomp van mijn zwembad?

Ik heb een zandfilter met een pomp. Nu wil ik een warmtepomp kopen (een Eco 5), en bij de specs ervan staat dat deze 5 kuub per uur wil hebben. Dat ga ik niet redden met mijn filterpomp. Wat gebeurt er als ik er bijv. maar 4m3 water per uur doorheen pomp? Is dat erg?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

'Bijvoorbeeld' is geen toegevoegd waarde. Een zandfilterpomp is doorgaans 5m3 of meer. Heb je een cartridgepomp dan ga je het niet redden.bij een te lage flow komt het water niet door het filter heen en dus ook niet door je warmtepomp (wat op zichzelf ook een pomp is?) overgedimensoineerd lijkt me hier op zijn plaats. Wat is de inhoud van het zwembad en de gewenste flow? Heb je een skimmer?