Nee, tenzij je bedoelt gasatomen die er nog wel tussen kunnen zitten zoals een enkel zuurstof atoom wat in principe geen molecuul is. Tussen de moleculen is er niets en geen lucht en op een fundamenteler nivo misschien het quantum-vacuum
erotisi
6 jaar geleden
Thecis
6 jaar geleden
Een enkel zuurstof atoom zal je niet tegen komen. Zuurstof is een van de 7 zogenaamde tweelingen. Zuurstof komt altijd voor als O2 (in een gas) en is dus altijd een molekuul.
Lucht, dat ZIJN gasmoleculen! Zuurstof, stikstof, kooldioxide, waterdamp en een beetje edelgassen. Dus de vraag of er 'lucht' zit tussen gasmoleculen is lastig te begrijpen.
Als je bedoelt te vragen of er ruimte tussen de moleculen zit is het antwoord ja, maar dat is altijd het geval. De ruimte is in de gas-toestand wel groter dan in de vloeibare of vaste fase. Vandaar dat een gas ook vormloos is.