Kan ik diergeneeskunde studeren zonder in 4&5 HAVO natuur- en scheikunde gehad te hebben?

Hallo,
Ik zit nu in 3 HAVO en wil mijn HAVO diploma halen op de school waar ik nu zit. Daarna wil ik naar een andere school om 5 & 6 VWO te doen( mijn school heeft geen VWO) maar mijn school heeft geen N&G of N&T profiel. kan ik nog diergeneeskunde studeren als ik in 4 & 5 HAVO geen natuurkunde en scheikunde heb gehad, maar die vakken wel in 5 & 6 VWO doe? Anders overweeg ik nu naar een andere school te gaan om gewoon 4 en 5 HAVO met N&G te volgen. En dan 5 en 6 VWO ook. Ik zou het erg waarderen als iemand mij dit kan vertellen, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Utrecht
6 jaar geleden
Voor de toelating voor diergeneeskunde (of elke andere academische opleiding) is je VWO profiel 9en cijferlijst) van belang: wat je daarvoor hebt gedaan is niet relevant.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is klets! Universiteiten stellen wel degelijk (en terecht!) eisen aan je vakkenpakket. Kijk hier de eisen voor diergeneeskunde in Utrecht: https://www.uu.nl/bachelors/diergeneeskunde/toelating/nl
Als jou school niet het juiste pakket kan aanbieden, zou ik idd zo snel mogelijk een school zoeken die dat wel doet. Zo krijg je de beste basis en feeling voor de vakken die je zo hard nodig hebt als dierenarts etc.

Antwoorden (1)

Wellicht kun je ervoor kiezen om een propedeuse te halen op een HBO-opleiding die wel een N&G achtergrond heeft (mochten de toelatingseisen daarvoor soepel zijn)

Anders zou je ook nog op de VAVO deelcertificaten halen voor Bio/Natuurkunde/scheikunde