Wat is het verschil tussen een atoom en een element ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn bijna ontelbare atomen, maar maar een stuk of 100 elementen.
Thecis
7 jaar geleden
De telling staat op dit moment op 118
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_chemische_elementen Boven de 92 is het allemaal instabiel en ver boven de 92 zelfs uiterst instabiel

Antwoorden (2)

Een element (in de scheikundige betekenis) is een atoomsoort. Een atoom is een object dat tot een bepaalde atoomsoort behoort. Dus een element is een type, en een atoom is een object ván dat type.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een element kan twee betekenissen hebben:
- Een stof bestaande uit één soort atomen
- Atoomsoort

Een atoom betekent bijna hetzelfde, maar een stof bestaande uit één soort atomen noem je geen atoom. Ook kun je met een element de hele atoomsoort bedoelen en dit is niet hetzelfde als één atoom.