Impliceert oneindigheid ook dynamiek?

Kan je het begrip "oneindigheid" verbinden met "dynamiek" (snelheid bijv.)?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik oneindig en dynamiek hoor, denk ik meteen aan scientology . Staat je vraag in de goede categorie ? ;-)
kierkegaard47
7 jaar geleden
Oneindigheid van wat ? Dynamiek van wat ? Vakgebieden als natuur- en scheikunde werken met scherp omlijnde begrippen; op dit moment is mij niet duidelijk hoe ik deze begrippen in deze context zou moeten opvatten -- juist omdat ze zovéél verschillende betekenissen hebben.

Het beste antwoord

Nee, oneindigheid en dynamiek zijn twee totaal verschillende begrippen.

Oneindigheid is de eigenschap die iets heeft dat niet eindig is. Bijvoorbeeld de reeks natuurlijke getallen. Die heeft geen einde, want bij elk natuurlijk getal kun je altijd nog 1 optellen.

Dynamiek heeft vele verschillende betekenissen (http://www.encyclo.nl/begrip/dynamiek), zoals:
- "afwisseling van snelle bewegingen"
- "afwisseling van harde en zachte muziek"
- "De verhouding tussen het maximale signaal en de basisruis. "
- "De krachten of eigenschappen die groei of verandering stimuleren binnen een systeem, bijv. een ecosysteem of hydrologisch systeem."
... en nog veel meer.

Als je heel hard doordenkt zou je misschien iets kunnen verzinnen waarbij de twee bij elkaar komen, zoals een dynamische afwisseling tussen ruis en signaal waarbij het maximale signaal oneindig sterk is, maar dat is nog steeds gewoon een combinatie van beide begrippen en zeker geen implicatie of verbindtenis.