hoogste vliegende vogel is de Rüppells vale gier op 11.274

Toegevoegd na 52 seconden:
Een Rüppell-gier vloog in 1973 op 10 km hoogte tegen een vliegtuig en houdt sindsdien het record van hoogst vliegende vogel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Volgens mij haalde hij maar 11.272 meter en 33 centimeter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je het na gemeten dan
AWM
13 jaar geleden
Jij blijkbaar wel, als je zo precies op de meter een getal noemt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat gewoon op internet, de exacte hoogte..
Klopt helemaal, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt,dat die vale gier is gelanceerd vanaf de rug van de indische gans,dan is het geen kunst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zal die gans wel behoorlijk rugpijn hebben nu

Andere antwoorden (2)

De Anser Indicus, of Indische Gans, haalt hoogten boven de 10.000 meter.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje, ik dacht zeker te weten dat het de Andes Condor zou zijn, met zo'n 5.000 meter hoogte, maar je hebt gelijk, het is de Indische gans. +
(ben je hem tegengekomen op je terugvlucht)
AWM
13 jaar geleden
Gelukkig niet. Een beetje as in de motoren vind ik genoeg :)