waar vind ik oefeningen met antwoorden over de eenparig rechtlijnige beweging?

de oefeningen zouden specifiek over het bereken van de snelheid van de eenparige rechtlijnige beweging moeten gaan? je mag ook altijd een oefening in je antwoord plaatsen maar dan wel met oplossing erbij.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Daar valt niet vaal aan te oefenen.
Een eenparige beweging is een beweging met constante snelheid.
Dat betekent dat de GEMIDDELDE snelheid gelijk is aan DE snelheid.
Het enige wat daar aan te rekenen valt is dus:
dé snelheid = afgelegde weg gedeeld door de tijd, of
de afgelegde weg is de snelheid maal de tijd.
Meer valt daar niet aan te oefenen.
Reddie